بد عهدی دشمن درس عبرتی برای مسئولان نظام/ علت بیشتر گرانی ها بی تدبیری است

حجت الاسلام محمدیان علت بیشتر گرانی‌ها را بی‌تدبیری، تصمیم های غلط، سخن های نابجای بعضی از مسئولین، عدم نظارت بر بازار، عدم نظارت بر کارخانه ها دانست و گفت: بعضی از این مشکلات با عدم وابستگی به نفت قابل حل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز (جمعه، ۲۷ تیر) با تسلیت سالروز شهادت جواد الائمه(ع) از مومنان خواست تا این هفته در هیئت ها و مساجد مراسم های عزاداری را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنند.

امام جمعه سنگر همچنین به سالروز ازدواج امیرالمومنین علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا(سلام الله) در هفته پیش رو اشاره کرد و در ادامه با یادآوری اینکه در ۲۷ تیر سال ۱۳۶۷ پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از طرف ایران صورت گرفت، افزود: قطعنامه ای که خود رژیم بعثی عراق بر آن پافشاری داشت وقتی ما آن را پذیرفتیم آنها زیر پا گذاشتند که تعداد زیادی شهید و ۱۵ هزار اسیر به خاطر این قطعنامه دادیم.

وی تصریح کرد: ما گمان کردیم که دشمن و استکبار بر عهد و قطعنامه‌ای که ارائه کرده اند، می مانند ولی بعد از امضای این قطعنامه آنها به مرزهای جمهوری اسلامی ایران تعدی کردند و این نشان می دهد که حرف امام در مورد دشمنان از همان ابتدا، میانه و در ادامه حق بود و حق است.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه تاکید امام(ره) این بود که تا نابودی رژیم منحوس باید بمانیم چون آنها کسانی نیستند که بر عهد خودشان وفادار باشند، افزود: بد عهدی دشمن را از همان ابتدا دیدیم و این ماجرا باید برای بعضی از مسئولین نظام درس عبرت باشد که بعد از ۳٠ سال حداقل اینکه دوست و دشمن خود را بشناسند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار تصویری مقام معظم رهبری با نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: باید نمایندگان ما بدانند که رهبر ما دغدغه چه چیزهایی را دارند و مسیر را چگونه ترسیم می کنند.

 حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه مجلس جدید یک ماه است که شروع به کار کرده اما عده ای ناعادلانه درصدد ایجاد جنگ هستند در حالی که می دانند مشکلات موجود از دوره های پیشین باقی مانده است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند مجلس تشکیل شده دوره یازدهم برترین و انقلابی ترین مجالس دوران انقلاب است چرا که این مجلس ترکیبی از جوانان تحصیل کرده انقلابی و متدینی است که بر آرمان‌های انقلاب پافشاری دارند و این ترکیب، ترکیب مطلوب است و آینده روشنی خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به تفسیر هایی که مقام معظم رهبری بر ادامه راه کردند اذعان داشت: ما مردم نباید خود را دست کم بگیریم چرا که ۵۰ درصد کار دست مسئولین و ۵۰ درصد بقیه دست مردم است که باید حق خود را مطالبه کنیم.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار یکی از مسائل کلیدی را «جهش تولید» عنوان کردند در حالی که مثلا در همین بخش سنگر خداوند آب، خاک و همه نعمات خوب را برایمان فرستاده است ولی باز ما از مشکلات معیشتی خود گلایه می کنیم.


وی اذعان کرد: نیروهایی که کار بلد هستند و می‌توانند در بحث تولید حرفی برای گفتن و تجربه دارند به میدان بیایند و به مردمی که هکتارها زمین دارند اما نمی دانند چکار کنند و مانند فقیر زندگی می کنند مشاوره و راهنمایی بدهند که چگونه می توانند از زمین های خود بهره برداری کامل کنند.

حجت الاسلام محمدیان اظهار کرد: بحث تولید و اشتغال بحث بسیار مهمی است که می بایست کارهای زیادی برای آن انجام بگیرد اما متاسفانه با شیوع کرونا بسیاری از شاغلین نیز به افراد بیکار اضافه شده اند و دولت و مجلس باید برای آن فکری کنند.

وی در ادامه به مهار تورم و کاهش ارزش پول ملی در فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرده و گفت: این موارد از مسائل مهم کشور است اما متاسفانه گرانی بی منطق ارز و سکه، خوراک تا مواد شوینده و...  را در بازار مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه اگر چه در این میان تحریم‌ها بی‌تاثیر نیست، علت بیشتر این گرانی‌ها را بی‌تدبیری، تصمیم های غلط، سخن های نابجای بعضی از مسئولین، عدم نظارت بر بازار، عدم نظارت بر کارخانه ها دانست و گفت:  بعضی از این مشکلات با عدم وابستگی به نفت قابل حل است چون دشمن هم میداند که وابستگی ما به نفت است و از همان طریق به ما فشار وارد می کند.

 

خطیب جمعه سنگر همچنین به بحث فرزند آوری در سخنان رهبری اشاره کرد و در ادامه یکی از مشکلات را تعلق نگرفتن دفترچه تامین اجتماعی برای چهارمین فرزند خانواده ها دانست و افزود: شرایط به گونه ای نباشد که از طرفی از مردم چیزی را مطالبه و از طرف دیگر حقی را از خود دریغ کنیم.

وی برای گذر از بحران پیری کشور، تصریح کرد: باید برای مردم تشویق های خاصی را در نظر گرفت تا نسل جوان نیز انگیزه و امید برای آینده داشته باشند.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه مقام معظم رهبری با قدردانی از رزمایش مواسات و همدلی خواستار ادامه یافتن این احسان و نیکوکاری شدند، گفت: ما در رزمایش ها خطاهای خود را پیدا می کنیم و چون نمی دانیم کرونا تا کی ادامه دارد باید همه کسانی که دغدغه دین و دیانت دارند در ادامه مسیر با حضور نیروهای انقلابی زیادی که داریم دور هم و تشکیلاتی، با تعاون و احسان برای رفع مشکلات مردم مستضعف که ولی نعمت ما هستند کار کنیم.

کد خبر 950102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha