۳۹۲ واحد مسکونی در سیل گلستان خسارت دیدند

حسینی گفت: در سیل اخیر شرق گلستان، ۳۹۲ واحد مسکونی در ۵۲ روستا و ۴ شهر خسارت دیدند که ۳۴۹ واحد آن تعمیری و ۴۳ واحد آن احداثی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید محمد حسینی» صبح امروز (شنبه 28 تیر) در جلسه شورای مدیریت بحران بنیاد مسکن استان در خصوص میزان خسارت های وارده به واحدهای مسکونی، ابنیه فنی و تاسیسات روبنایی در سیل شهرستانهای گنبد، آزادشهر، مراوه تپه، کلاله و گالیکش گفت: ۳۹۲ واحد مسکونی در ۵۲ روستا و ۴ شهر خسارت دیدند که ۳۴۹ واحد آن تعمیری و ۴۳ واحد آن احداثی است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: همچنین سیل به ۳۲ کیلومتر از راه ها و معابر و ۵۷ دهنه پل و ابنیه فنی واقع در طرح های هادی روستاها خسارت وارد شد که میزان خسارت وارده به این بخش ۷۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارزیابی شده است.

 

وی اظهارداشت: باید علل خسارت های وارده به روستاها مشخص شود و بنیاد باید تعریف پروژه های پیشگیری را با جدیت بیش از پیش دنبال کند تا از وقوع خسارت های تکراری جلوگیری شود و مشکلات روستاها در حوزه سیل شناسایی و در خصوص رفع آن مرتفع شود.

 

حسینی با تشکر از اقدامات دفتر مدیریت بحران بنیاد در بحران اخیر، به این دفتر ماموریت داد تا نتایج مطالعات و اقدامات خود را با هدف پیشگیری از وقوع حوادث بویژه حوادث تکراری را در اسرع وقت به مدیریت بحران استانداری اعلام کند.

 

وی ادامه داد: اجرای طرح های هادی که در آن مطالعات جامعی در خصوص هدایت آب های سطحی و سیلاب ها انجام می شود در پیشگیری از وقوع سیلاب ها بسیار مهم و اساسی است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به پیگیری های استانی و ملی مجموعه بنیاد مسکن استان، از مدیران استانی خواست تا دغدغه بنیاد مسکن استان در تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح های هادی را مد نظر قرار دهند.

 

کد خبر 950166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha