احترام گذاشتن به عقیده و شخصیت جوانان، آنان را به نماز جمعه جذب می کند

یک عضو فعال ستاد نماز جمعه در شهر آشخانه گفت: احترام گذاشتن به عقیده و شخصیت جوانان آنان را به نماز جمعه جذب خواهد کرد.

«محمد مهدی حسام» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: نقش نماز جمعه در تداوم انقلاب و رفع مشکلات انقلاب، نقشی سازنده و کم نظیر بوده است.

 

این عضو فعال ستاد نماز جمعه در شهر آشخانه بیان کرد: دوره نوجوانی و جوانی یکی از حساس ترین دوره زندگانی انسان است و انسان در این دوره ویژگی های خاصی را داراست.

 

وی تصریح کرد: عاطفی بودن، زود رنجی به دلیل ناپختگی و کم تجربگی و احساسات شدید به طور طبیعی، خطاپذیری بیشتر و از طرفی روحیه استقلال طلبی و ستیزه جویی زمینه چالش ها و تضادها را در میان این قشر و بزرگ ترها به وجود می آورد.

 

وی عنوان کرد: علیرغم این ویژگی ها اگر با جوانان با صداقت و احترام برخورد شود، به سهولت می توان در این دوره از حیات در عمق دل و صفای قلب آنان نفوذ کرد.

 

حسام افزود: برای اینکه این قرارگاه کارکرد خوبی داشته باشد و بتواند مسائلی که دشمن دنبال می کند مانند شبیخون و تهاجم فرهنگی را خنثی کنیم و جوانان را از افتادن به لجنزار گناه و تاثیر پذیری از دشمن بازداریم حتما باید ستاد نماز جمعه فعال تر از گذشته در صحنه باشد.

 

وی با اشاره به اینکه خطبه های نماز جمعه نباید از مشکلات و نیازهای مردم و آنچه در فضای مجازی می گذرد بیگانه باشد، بیان کرد: امام جمعه بر اساس نیاز جامعه خطبه ها را تنظیم می کند.

 

وی عنوان کرد: رفتار اعضای ستاد نماز جمعه در جامعه و برگزاری برنامه های متنوع قبل از خطبه ها هم در جذب مخاطب تأثیرگذار است.

 

این عضو فعال ستاد نماز جمعه شهر آشخانه گفت: قبول کردن بخشی از هزینه ازدواج جوانان توسط انسان های خیّر، تأسیس صندوق قرض الحسنه ستاد نماز جمعه به منظور پرداخت وام ازدواج به جوانان و تبلیغ گسترده در این مورد از موارد جذب جوانان به نماز جمعه است.

 

 

حسام تصریح کرد: بیان مسائل مهم روز، استفاده از جوانان مومن و متعهد در انتظامات نماز جمعه، گفتن حرف هایی که در خور فهم تمامی اقشار از جمله جوانان و سالمندان باشد، حل اختلاف و رفع مشکلات مردم از قبیل ارزاق، امکانات ازدواج جوانان و کمک به مستمندان در نماز جمعه، کوتاه برگزار شدن سخنرانی ها و خطبه ها از جمله زمینه سازی و ایجاد انگیزه در جوانان برای شرکت در نماز جمعه است.

کد خبر 950298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha