دوره تخصصی «تربیت مروج نهج‌البلاغه» برگزار می‌شود

دوره تخصصی «تربیت مروج نهج‌البلاغه» ویژه طلاب جامعة‌الزهرا(س) به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

 

 

 

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، «سیده‌زهرا حسینی» از برگزاری دوره تخصصی «تربیت مروج نهج‌البلاغه» به همت اداره قرآن و حدیث جامعة‌الزهرا(س) همزمان با ایام تابستان خبر داد.


سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعة‌الزهرا(س) بیان کرد: کتاب گرانسنگ نهج‌البلاغه بعد از قرآن مجید، یکی از منابع ارزشمند و گوهربار، آکنده از معارف ناب دینی و تعالیم بلند الهی است که از دیرباز تاکنون منظر نظر علما و بزرگان اسلام و بزرگترین متفکران جهان بوده است.


حسینی تصریح کرد: آشنایی با این کتاب سترگ یکی از ضروریات زندگی فردی و اجتماعی به‌ویژه میان طلاب است که باید مورد توجه قرار بگیرد.


وی ادامه داد: بر همین اساس، شناساندن علمی و محققانه نهج‌البلاغه به طلاب و بهره‌مندی آنان از این کتاب ارزشمند می‌تواند راهگشا، راهنما و پاسخگوی نیازهای نسل جوان باشد؛ به عبارتی دیگر، آشنایی با مفاهیم و معارف موجود در خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌ها، نهج‌البلاغه را در زندگی انسان‌ها کاربردی می‌کند.


سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعة‌الزهرا(س) گفت: دوره تربیت مروج نهج‌البلاغه قدمی کوتاه برای آشنایی طلاب با گوشه‌ای از این گوهر گران‌بها و نشر بخش کوچکی از معارف آن است.


حسینی افزود: سرفصل‌های این دوره شامل مباحث شناخت‌نامه نهج‌البلاغه، تاریخ و سیره امام علی(ع)، روش فهم نهج‌البلاغه، کتابشناسی تحلیلی نهج‌البلاغه، روش برداشت معارف نهج‌البلاغه، روش ارائه معارف نهج‌البلاغه، موضوع‌شناسی نهج‌البلاغه (دنیاشناسی، اخلاق، اقتصاد و معیشت، دشمن‌شناسی و...)، خانواده و تربیت در نهج‌البلاغه، سبک زندگی و بندگی در نهج‌البلاغه و شبهه‌پژوهی نهج‌البلاغه هستند.


وی با بیان اینکه این دوره به‌صورت آنلاین و غیرحضوری با همکاری بخش مجازی و غیرحضوری جامعة‌الزهرا(س) برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان تا ۳۱ تیرماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه اداره قرآن و حدیث در پایگاه اطلاع‌رسانی جامعة‌الزهرا(س) به نشانی http://qh.jz.ac.ir در این دوره ثبت نام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر از ساعت ۸ تا ۱۲ با شماره‌های ۳۲۱۱۲۴۳۶ - ۳۲۱۱۲۰۸۸ تماس بگیرند.

 

کد خبر 950400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha