تهیه جهیزیه برای نوعروسان بی‌بضاعت در خیریه انصارالمهدی (عج)/ کارآفرینی برای ۳۰ زن سرپرست خانوار

حجت‌‌الاسلام نوبختی گفت: خدمت رسانی واحد خیریه انصارالمهدی (عج) مسجد جابری در زمینه‌های اشتغال، مسکن و جهیزیه است. البته فعالیت ما در حوزه جهیزیه مستمر نیست بلکه به تناسب مراجعات و اعلام نیازها صورت می‌گیرد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «مختار نوبختی» در گفت‌ و‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه فعالیت های اجتماعی و خدمت رسانی به نیازمندان در مسجد جابری توسط واحد خیریه انصارالمهدی (عج) انجام می گیرد، اظهار کرد: 40 خانواده نیازمند تحت پوشش این واحد هستند که به صورت ماهیانه کمک های نقدی و غیرنقدی همچون ارزاق و پوشاک دریافت می کنند.

 

امام جماعت مسجد جابری یادآور شد: خدمت رسانی واحد خیریه انصارالمهدی (عج) این مسجد در زمینه های اشتغال، مسکن و جهیزیه است که یک بسته جهیزیه شامل 14 قلم در خردادماه امسال به یک نوعروس از خانواده های نیازمند هدیه کرد.

 

وی اضافه کرد: فعالیت واحد خیریه انصارالمهدی (عج) مسجد جابری در حوزه جهیزیه به صورت مستمر نیست بلکه هر گاه فرد یا خانواده نیازمندی به ما مراجعه کند این واحد تهیه جهزیه را دستور کار خود قرار می دهد. بر این اساس طی یک سال اخیر، پنج بسته جهیزیه برای نوعروسان تهیه شده است. همچنین توانسته با راه اندازی کارگاه خیاطی برای 30 زن سرپرست خانوار کارآفرینی کند.

 

نوبختی با بیان اینکه پایگاه مقاومت بسیج شهید همت محور فعالیت های مسجد جابری در دوره شیوع ویروس کرونا بود، تاکید کرد: ضدعفونی کردن بیمارستان ها، منازل و معابر و تولید ماسک، گان و شیلد و توزیع میان نیازمندان و کادر درمانی و بیماران کرونایی بیمارستان های فجر، امیر اعلم و بانک ملی، از مهم ترین اقدامات این مسجد در زمینه مقابله با این ویروس بوده است.

 

وی ادامه داد: پایگاه مقاومت بسیج شهید همت همچنین با همکاری واحد خیریه انصارالمهدی (عج) در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه، تاکنون بیش از 300 بسته ارزاق و بهداشتی را میان نیازمندان توزیع کرده است.

 

امام جماعت مسجد جابری در ادامه بیان کرد: مجموعه فعالیت های این مسجد در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا و ارائه کمک های مومنانه، در قالب «ستاد بانوی بی نشان» سامان دهی شده است و در پی فرمایش مقام معظم رهبری درباره تداوم کمک مومنانه در دیدار با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، این ستاد کار تهیه بسته های ارزاق را با همکاری بسیجیان و نمازگزاران این مسجد و خیران آغاز کرده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ستاد بانوی بی نشان همچنین کار تهیه جهیزیه برای یک دختر دم بخت را که والدینش از مسجد جابری درخواست کمک داشته با همکاری خیران و با محوریت واحد خیریه انصارالمهدی (عج) آغاز کرده است که انشاءالله یک بسته جهیزیه را در مرداماه بتوانیم در اختیار این خانواده قرار دهیم.

کد خبر 950417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha