خبرگزاری شبستان به شفاف سازی خبری در حوزه دین بپردازد

حجت الاسلام کریم زاد با اشاره به رسالت های خبری و اطلاع رسانی رسانه های دینی در دنیای کنونی گفت: رسانه دینی مثل شبستان علاوه بر معرفی درست ارزش های دینی باید به شفاف سازی خبری در حوزه دین بپردازد.

حجت الاسلام «مهدی کریم زاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به آیه «و ما علی الرسول الا البلاغ المبین» اظهار داشت: مهمترین رسالت رسانه دینی، تبلیغ دین است که خداوند این وظیفه را برای پیامبر خود به عنوان وظیفه ذاتی و اصلی ایشان نیز معین کرده است.

 

کارشناس امور فرهنگی و رسانه ای با اشاره به ارزش های خبری رسانه های دینی افزود: نخستین ارزش خبری یک رسانه دینی بهره گیری از فضای آیات و روایات در تدوین اخبار است، یعنی یک رسانه ای که محوریت دینی دارد باید در تولیدات خود از آیات و روایات و وقایع حقی که از گذشته به دست ما رسیده به شیوه هنرمندانه استفاده کرده و آنها را به دست مردم برساند.

 

وی اضافه کرد: بحث دوم موضوع به روز بودن رسانه دینی است، چراکه ما امروز مسائل جدید و مستحدثه زیادی داریم که به با توجه به اخبار و اطلاعاتی که داریم می توانیم نسبت به آنها شفاف سازی کنیم؛ الان خیلی اوقات خبرهایی که می رسد غیر شفاف، مسموم، جهت دار و غیر واقعی است از این رو یکی از مسائلی که رسانه دینی بر عهده دارد شفاف سازی، افشای حقایق  و واقعیت ها به ویژه در حوزه دین است.

 

حجت الاسلام کریم زاد با بیان اینکه شبهات زیادی در دنیای امروز از جانب غول های رسانه ای جهان در ذهن مردم القا می‌شود، گفت: امروزه یک سری مطالبی در قالب های متنی، صوتی و تصویری منتشر می‌شود که مبانی دینی را به صورت مستقیم هدف گرفته و به دنبال ایجاد شک و شبهه در بین افراد مؤمن است، از این رو رسانه دینی باید برای مقابله با این مسأله ورود جدی داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: رسالت دیگر رسانه دینی از جمله خبرگزاری شبستان ارائه مسائل اتفاق افتاده به صورت به روز است مثلا تحقیقات، تألیفات وکارهای پژوهشی و دینی که در سطح جامعه انجام شده و به عنوان مثال می‌تواند گره ای از مشکلات اقتصادی یا آسیب های فرهنگی جامعه باز کند نباید مهجور بماند بلکه باید در رسانه به صورت کاملا معرفی شود.

 

مدیر سابق سایت بلاغ عنوان کرد: یکی از آسیب های رسانه ها و به طور کلی خبر و اطلاع رسانی این است که دچار یک رسمی زدگی و بروکراسی ضدگی شده ایم و خیلی از اوقات از ارزش های خبری که برای عموم مردم مناسب باشد غافلیم و تنها به تولید اخباری می پردازیم که به ارزش های خبری مراکز نزدیک به خودمان معطوف باشد.

 

وی با بیان این که ما در حوزه دین یک مقدار از مسائل و ابزار به روز دور مانده ایم، خاطرنشان ساخت: ما امروز دیگر نباید تنها در سایت منحصر شویم بلکه در گروه ها و کانال هایی که درفضای مجازی وجود دارد و بازدید خوبی نسبت به آنها صورت می گیرد نیز باید حضوری قوی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام کریم زاد در پایان با تأکید بر لزوم استفاده خبرگزاری شبستان از همه ظرفیت های خود در عرصه اطلاع رسانی دینی، گفت: ما در حوزه دین حرف برای گفتن زیاد داریم ولی یک مقدار حرکتمان کند است چون ملاحظات بیش از اندازه ای داریم به همین دلیل تأکید می کنیم باید راه خبر و اطلاع رسانی در حوزه دین، روان تر شود.

کد خبر 950658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha