خبرگزاری شبستان، شبکه خبری مناسبی در سطح کشور ایجاد کرده است/ شبستان بیش از هر چیز دغدغه دین، فرهنگ و انقلاب دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شبستان بیش از هر چیز دغدغه دین و فرهنگ و انقلاب گفت: خبرگزاری شبستان در سال های اخیر، شبکه خبری مناسبی در سطح کشور ایجاد کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین «عسکر دیرباز » در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به تأثیر فوق العاده رسانه در دنیای امروز اظهار داشت: ایجاد رسانه و شکل گیری خبرگزاری ها در شرایط کنونی در آگاهی بخشی به مردم در زمینه های مختلف بسیار مؤثر است و باید از این جریان در حوزه مسایل دینی و فرهنگی به طور خاص حمایت کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: البته در این میان، آنچه اهمیت دارد عملکرد خبرگزاری است، به این معنا که اگر صرفاً یک خبرگزاری از رسانه های دیگر خبرهایی نقل کند این انتظار حداقلی است اما اگر خود این رسانه افراد توانمندی داشته باشد که اولاً به درستی صحت و سقم خبر را سنجیده و ثانیاً هم این که جهت دهی به اخبار داشته باشند، این مساله مطلوب است.

 

وی اضافه کرد: گاهی دیده می شود که برخی خبرگزاری ها بدون اولویت گذاری مشخصی، اخبار دست چندم را منتشر می کنند اما از آن سو نیز برخی، جریان ساز و موج ساز هستند به طوری که بر تحولات جامعه تأثیر می گذارند.

 

رئیس دانشگاه قم همچنین بیان داشت: در گام دوم انقلاب به خصوص انتظار می رود که رسانه های ما در زمینه دفاع از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی با هوشمندی خاص رسانه ای عمل کرده و به این وسیله به رسالت خطیر خود در این مقطع مهم و کلیدی جامه عمل بپوشانند.

 

وی همچنین یادآور شد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که گاه مهم تر از خود خبر، تولید و ارایه تحلیل درست و بجا از خبر است که باید رسانه هایی از جنس خبرگزاری شبستان بیش از پیش بر روی این محور سرمایه گذاری کرده و بکوشند که با تحلیل درست اخبار و تحولات، افکار عمومی را در مسیر انقلاب و اسلام جهت دهی کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز در ادامه با تأکید بر این که امروز رسانه خط مقدم جبهه نبرد با استکبار جهانی است، گفت: به لطف الهی در سال های اخیر خبرگزاری شبستان اقدامات و کارهای خوبی شروع کرده و شبکه خبری مناسبی در سطح کشور ایجاد کرده که انتظار است روز به روز با مدیریت مناسب شاهد عملکرد بهتر این خبرگزاری و دیگر خبرگزاری ها و رسانه هایی باشیم که بیش از هر چیز دغدغه دین و فرهنگ و انقلاب را دارند.

 

وی افزود: از سویی باید اولویت ها مشخص شده و بر این اساس دست به اطلاع رسانی توأم با ذوق و سلیقه مناسب بزنید و در مجموع بنده به همه خبرنگاران و مدیران این خبرگزاری خداقوت عرض کرده و برای همه شما آرزوی موفقیت دارم تا انشالله روز به روز شاهد جایگاه بهتر و مؤثرتر خبرگزاری شبستان باشیم.

کد خبر 950541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha