سیل روزهای اخیر به راه ها و ابنیه مانه و سملقان خسارت زد

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مانه و سملقان گفت: سیل روزهای اخیر در این شهرستان، ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به راه ها و ابنیه ها خسارت وارد کرده است.

«جعفر جعفری» روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: برای حل مشکل تردد روستاییان این شهرستان  در جاده ها، ساخت ۲۲ دستگاه پل بزرگ و کوچک در اولویت قرار گرفته که انتظار می‌رود عملیات اجرایی آن بزودی آغاز شود.

 

 

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای مانه و سملقان، با اشاره به اینکه نبود پل و ابنیه راه، یکی از مشکلات اصلی در حوزه راه های روستایی شهرستان است، افزود: نبود پل و ابنیه فنی در راه های روستایی سبب شده تا در بارندگی های سیل آسا و جاری شدن سیلاب، برای روستاییان مشکلاتی در تردد ایجاد شود.

 

 

وی با بیان این مطلب که اعتبارات مورد نیاز در بخش راه های این شهرستان نیاز به مطالعه جامع دارد، گفت: بیشترین اولویت برای ساخت پل، در بخش مانه است و در این باره  اقداماتی انجام شده است.

 

جعفری تصریح کرد: اهالی روستاهای شیرآباد، محور شیرین دره، یالانچی، کلاته بز، تاجیک، تازیاب و... در زمان سیل دچار مشکل می شوند و  روستاهایی چون ارناوه، بربر قلعه، چهل گذر کلا راه روستایی ندارند و از داخل رودخانه تردد می کنند.

 

وی افزود: مشکل نبود زیرساخت، نبود ابنیه فنی و پل در راه های روستایی از سال های گذشته مردم را درگیر کرده است. 

 

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای مانه و سملقان اظهارداشت: به علت عقب افتادگی طولانی شهرستان در این حوزه، رسیدن به شاخص های مطلوب با توجه به وضعیت اعتبارات زمان بر خواهد بود.

 

شهرستان مانه و سملقان با ۱۳۴ روستا، ۷۷۸ کیلومتر راه روستایی دارد که ۳۴۳ کیلومتر آن آسفالت است. مجموع راه های اصلی این شهرستان ۷۵ کیلومتر و مسیرهای فرعی آن نیز ۱۳۱ کیلومتر است. حدود ۷۸ درصد از جمعیت ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در روستاها ساکن هستند.

 

 

 

کد خبر 950681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha