خبرگزاری شبستان رزمنده خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی است

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی و مسجدی تاکنون به مانند یک رزمنده در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه ای دشمنان عمل کرده است.

حجت الاسلام «احمد نجنو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی و مسجدی تاکنون به مانند رزمنده ای در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه ای دشمنان عمل کرده است.

امام جمعه قلعه گنج اظهار کرد: ما به عنوان کارشناس دین وظیفه داریم مردم را نسبت به اهداف شوم دشمنان آگاه کرده تا بتوانیم از ارزش های فرهنگی و اسلامی دفاع کنیم و بهترین ابراز برای تحقق این مهم، استفاده از ظرفیت خبرگزاری شبستان می باشد.

وی تاکید کرد: نقش رسانه های دینی و مذهبی در مقابله با تهاجم فرهنگی و دین گریزی، آگاهی بخشی به عموم مردم جامعه در خصوص شبهاتی است که دشمنان اسلام مطرح می کنند زیرا دشمنان با استفاده از ابزار رسانه به دنبال جدایی مردم از دین هستند.

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: غربی ها برای تبلیغ ضد ارزش ها و اسلام هراسی از طریق رسانه ها دست به تبلیغات گسترده زده اند و تا حدودی نیز موفق شده اند و نمونه بارز آن تفکر داعشی است.

امام جمعه قلعه گنج با طرح این سوال که چرا یک جوان حاضر می شود به عنوان داعشی در یک اقدام انتحاری خود را منفجر کند؟ اضافه کرد: زیرا رسانه های ضد دین و ضد ارزش های اسلامی، با استفاده از ظرفیت خود بر روی افکار این جوان تاثیر گذاشته و وی را تحت تاثیر افکار مسموم خود قرار داده اند.

وی بیان کرد: برای نابودی داعش باید به سراغ اصلاح تفکرات و اعتقادات آنها رفت و ابزار اصلاح این افکار مسموم و آشفته، بهره مندی از ظرفیت رسانه های دینی است.

حجت الاسلام نجنو عنوان کرد: نقش رسانه، یک نقش کلیدی، حساس و مهم در امر اطلاع رسانی به مردم است و مانند پل ارتباطی بین مردم و مسئولین می باشد و مردم از این طریق می توانند مشکلات خود را به گوش مسئولین برسانند تا مسئولین نیز نسبت به رفع آنها تلاش کنند.

امام جمعه قلعه گنج ادامه داد: متاسفانه جامعه امروز ما در وضعیتی قرار دارد که در معرض افکار مسموم رسانه های غربی که به دنبال شبه افکنی دینی هستند، قرار دارد و در واقع این رسانه های معاند به جنگ اعتقادات و باورهایی دینی ما آمده اند اما در این بین نقش رسانه هایی که در حوزه دین و مسجد فعالیت می کنند بسیار حائز اهمیت است چرا که می توانند با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان دین به تولید محتوا در خصوص پاسخ گویی به این شبه افکنی ها بپردازند.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی که نوجوان و جوان ما تاثیر فضای مسموم رسانه ای غرب قرار دارند و با شبهات دینی بسیاری مواجه می شوند و اگر رسانه ای باشد که بخشی از فعالیت خود را به استخراج و پاسخ گویی این شبهات اختصاص دهد، نوجوان و جوان ما براحتی می تواند پاسخ شبهات خود را پیدا کرده و باورهای دینی و اعتقادی وی نابود نمی شود.

حجت الاسلام نجنو تاکید کرد: یکی از مسائل مورد نیاز جامعه شیعی ایران، پرداختن به مسائل دینی، مذهبی و اعتقادی است که رسانه های عمومی کمتر به این مسائل می پردازند اما این که یک رسانه ای همچون خبرگزاری شبستان صرفا در حوزه دین و مسجد فعالیت کند، خیلی اهمیت دارد.

امام جمعه قلعه گنج ابراز کرد: عموم مردم جامعه براحتی می توانند به سراغ این رسانه دینی و مسجدی رفته و به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.

وی در خاتمه عنوان کرد: خبرگزاری شبستان در جنوب کرمان نیز تاکنون سعی کرده با انعکاس اخبار حوزه دین و مسجد و تولید محتوا در این خصوص، گام ارزنده ای در آگاهی بخشی جوانان بردارد، چرا که عمده مخاطبان این خبرگزاری قشر جوان و نوجوان می باشند و در همین جا لازم می دانم از زحمات این رسانه دینی و مسجدی تشکر کنم.

کد خبر 950743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha