رقم جان باختگان بیمار کرونایی استان اردبیل به عدد ۸ رسید / حال عمومی ۵۱ بیمار وخیم است

حبیب زاده گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته رقم جان باختگان بیمار کرونایی استان اردبیل به عدد ۸ رسید و امیدواریم شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: هم اکنون 319 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد حال 51 بیمار وخیم هست و در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته رقم جان باختگان بیمار کرونایی استان اردبیل به عدد 8 رسید و امیدواریم شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت گذشته 70 بیمار جدید شناسایی و در مراکز درمانی استان بستری شده اند و 58 بیمار نیز پس از بهبودی کامل از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

 

حبیب زاده افزود: استفاده مداوم از ماسک و شستشوی دست ها می تواند راهکار مطمئن و درستی برای کاهش ابتلا به بیماری کرونا باشد و از عموم شهروندان درخواست می شود تا در رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر از گذشته حساس باشند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: مردم شهرستان های اردبیل، نیر و نمین در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار دارند و امیدواریم با رعایت بهتر پروتکل ها شاهد کاهش این شیوع در استان باشیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: سفرهای غیر ضروری به مناطق آلوده به بیماری کرونا و شرکت در مجالس عروسی و عزا از مهمترین عوامل شیوع بیشتر این بیماری در استان است که با رعایت مسایل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شاهد کاهش باشیم.

 

حبیب زاده ادامه داد: مراجعه مکرر به مراکز درمانی با کوچکترین علایم سرماخوردگی یکی از آسیب های جدی به مردم در خصوص شیوع بیماری کرونا است و از شهروندان درخواست می شود خودسرانه به مراکز کرونایی مراجعه نکنند.

کد خبر 950747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha