تمهیدات ویژه برای مراسم عزاداری محرم اندیشیده شود

مبلغی از ستاد ملی مقابله با کرونا خواست برای مراسم عزاداری امام حسین در ماه محرم تمهیدات ویژه اندیشیده شود.

«محمدرضا مبلغی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر ایجاد ساز و کارها و تمهیدات برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: دین ما به سلامت اهمیت زیادی داده است و این هم جزو دستورات اکید دین است. از مهمترین دستورات دین حفظ بهداشت و سلامت عمومی و فردی افراد است و این جزو برترین نعمت های خداوند است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنار اینکه دین بر بحث سلامت مردم تاکید بسیار دارد و به صورت جدی به آن پرداخته است، موضوع برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران اش از اهمیت ویژه ای نزد شیعیان برخوردار است و باید به گونه ای مراسم ها برگزار شود که سلامت مردم تهدید نشود.

 

وی با بیان اینکه باید پروتکل های بهداشتی در رابطه با برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم جداگانه طراحی و اعلام شود، گفت: نقش پروتکل های بهداشتی با در نظر گرفتن همه جوانب در این رابطه بسیار تعیین کننده است و امیدواریم ستاد مقابله با کرونا در این رابطه هرچه سریع تر تمهیدات ویژه ای بیندیشد.

 

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر برگزاری مراسم ها به گونه ای باشد که سلامت مردم به مخاطره بیفتد باید به صورت محدود برگزار شود، در واقع عزاداری ها انجام شود اما به شکل گسترده ای که در سال های قبل شاهد آن بودیم، نباشد بلکه محدودتر و در فضاهای باز برگزار شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اسلام بر روی سلامت روح و جسم افراد با یکدیگر تاکید دارد و نباید به گونه ای عمل شود که سلامت مردم به خطر بیفتد.

 

مبلغی خاطرنشان کرد: به هر حال مردم ما با فرهنگ عزاداری های امام حسین (ع) خو گرفته اند و نمی توانیم بگوییم که این عزاداری ها برگزار نشود بلکه می توانیم با تمهیدات ویژه در این زمینه هم عزاداری ها را داشته باشیم و هم در عین حال سلامت مردم را حفظ کنیم./

کد خبر 950856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha