خبرگزاری شبستان در انجام رسالت ذاتی خود توفیقات خوبی داشته است

امام جمعه بخش رودبار قصران در گفتگو با شبستان گفت: خبرگزاری شبستان در انجام رسالت ذاتی خود توفیقات خوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران،حجت الاسلام سید مجتبی حسنی امام جمعه رودبار قصران در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: رسانه های دینی باید به صورت همه جانبه مدافع آرمان های انقلاب اسلامی و ارزشهای حکومت دینی در خیمه ولایت باشند.

 

متتن این مصاحبه به شرح زیر حضورتان تقدیم می گردد:

نظر شما درباره فعالیت خبرگزاری شبستان بعنوان خبرگزاری حوزه دینی چه می باشد؟

 به نظر بنده خبرگزاری شبستان در انجام رسالت ذاتی خود توفیقات خوبی داشته است اما این امر کافی نیست بلکه باید در این مسیر افق های جدیدی هدف گذاری شود و توسعه و تعالی را برای رسیدن به جایگاه شایسته خودش انجام دهد.

                                     

نقش رسانه های دینی در مقابله با تهاجم های فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین گریزی چقدر تاثیر گذار می تواند باشد؟

در مرحله اول باید گفت تاثیر متقابل رسانه دینی در جامعه مومنین انکار ناپذیر است چراکه رسانه در الگو سازی و نهادینه کردن باور ها و هنجارها نقش بسزایی دارد به همین جهت رسانه های دینی با تولید محتوا های فاخر و تخصصی در حوزهای دینی و معارفی با توفیق الهی می‌‌توانند در مصاف با امپراتوری رسانه غرب با قدرت و صلابت قد علم کرده و جانانه مقابله کنند. و در مسیر انسان سازی با تحقق ارزشهای الهی و سبک زندگی اسلامی جامعه را رهبری و اصلاح کنند.

 

انتظار جنابعالی از رسانه های دینی چه می باشد؟

باید بگویم از رسانه های دینی انتظار می رود با تمام ظرفیت مروّج و مبلغ آموزه‌های حیات بخش قرآن کریم و سنت نبوی صلی الله و علیه و آله و سلم و سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام باشند و تمام تلاش خود را جهت خنثی سازی توطه های فرهنگی و سیاسی دشمنان معطوف بدارند و از جهت دیگر باید به صورت همه جانبه مدافع آرمان های انقلاب اسلامی و ارزشهای حکومت دینی در خیمه ولایت باشند.

 

با توجه به اینکه مساجد و کانون های مساجد می توانند در جهت تقویت ایمان و دینداری جوانان موثر هستند برای تقویت کانون های مساجد در این مورد راهکار شما چه می باشد؟

اما در خصوص تقویت کانون های فرهنگی مساجد باید اشاره کنیم که مساجد ما اولاً باید از امکانات و ظرفیت لازم برای انجام رسالت خودشان برخوردار باشند و برای جذب و احساس آرامش چشم نواز و زیبا و نظیف باشند قطعا یکی از اموری که نقش محوری دارد انتخاب امام جماعتی است که از لحاظ ویژگی های اخلاقی و فرهنگی عملگرا و متخصص باشد و طبعا به کارگیری هیئت امنای خلاق و مبتکر و برنامه ریز بسیار مهم است. انجام تبلیغات مناسب و پرهیز از بد اخلاقی و برخورد  ناشایست با نوجوانان موجب اعتلای کانون های فرهنگی در مساجد است و همچنین باید تلاش شود تا مساجد به جایگاه اصلی و حیاتی خودشان برگردند تا بتوانند در برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها، کارکردهای مختلف و تاثیر کلان خودشان را نشان دهند.

 

آیا معرفی اماکن مذهبی و فرهنگی در رسانه ها، در جهت جذب گردشگر در شهر شما کیفیت مطلوب دارد؟

قطعاً معرفی اماکن مذهبی و فرهنگی هر منطقه نقش فراوانی در جذب گردشگران و بازدیدکنندگان خواهد داشت تا جایی که تجربه نشان داده یک بقعه متبرکه از یک امامزاده می تواند قطب بزرگ فرهنگی شود.

 

کد خبر 951032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha