آغاز فعالیت بانکداری اسلامی برای نخستین بار در الجزایر

دولت الجزایر برای نخستین بار از اوایل آگوست ارایه خدمات بانکداری اسلامی را آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، «ایمن بن عبدالرحمن» وزیر امور دارایی الجزایر در مصاحبه با رادیو ملی این کشور اعلام کرد: بازاریابی محصولات بانکداری اسلامی برای نخستین بار در بانک های دولتی از اوایل آگوست آغاز می شود. بانکداری اسلامی الجزایر توانسته است فتوای شرعی را برای این کار به دست بیاورد.

 

عبدالرحمن افزود: دو بانک دولتی الجزایر برای مطابقت محصولات شان با شریعت اسلامی فتوای شرعی را به دست آوردند و از اوایل آگوست بازاریابی می کنند.

 

وی ادامه داد: این مسئله به بانک ملی الجزایر و بانک کشاورزی و توسعه مربوط می شود.

 

وزیر امور دارایی الجزایر درباره سایر بانک ها، گفت: سایر بانک ها باید جزئیات پیشنهادهای خود را به شورای اعلای اسلامی (بالاترین هیئت فتوا در الجزایر) ارایه دهند. این شورا مجاز به صدور فتوا درباره مطابقت محصولات بانک ها با احکام شریعت اسلامی است.

 

دولت الجزایر معتقد است که بانکداری اسلامی می تواند بخش مهمی از پول مورد معامله در بازار موازی و سرمایه گذاری اقتصادی را به دور از کانال های رسمی جذب کند.

 

در مارس گذشته، بانک مرکزی الجزایر به بانک های فعال در بازار محلی اجازه داد تا هشت محصول جدید بانکداری اسلامی را به عنوان یکی از ابزارهای مقابله با پیامدهای شوک نفتی به بازار عرضه کند.

کد خبر 951051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha