۱۷۰۰ واحد مسکونی ویژه ایثارگران در خراسان جنوبی احداث می شود

معتمدیان از امضای تفاهم نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برای ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکونی ویژه ایثارگران خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تلاش می شود این واحدها تا یکسال آینده عملیات ساخت آن به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد صادق معتمدیان» پیش از ظهر امروز(30 تیر) در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدامات بزرگی در جهت خدمت رسانی به جامعه بزرگ ایثارگران کشور در همین مدت کوتاه انتصاب رئیس جدید بنیاد شهید کشور در حال شکل گیری است، اظهار داشت: در حال حاضر با وجود کمبود اعتبارات، اتفاقات خوبی در کشور در حوزه ایثارگران در حال انجام است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای جامعه ایثارگران خراسان جنوبی در حوزه اشتغال و مسکن اتفاقات بزرگی در حال رقم خوردن است، گفت: خراسان جنوبی در بحث ساخت مسکن ایثارگران اولین استان کشور است که شروع بکار می‌کند.

 

وی از امضای تفاهم نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برای ساخت یک هزار و 700 واحد مسکونی ویژه ایثارگران خراسان جنوبی خبر داد و افرود: تلاش می شود این واحدها تا یکسال آینده عملیات ساخت آن به پایان برسد.

 

معتمدیان ادامه داد: طی یکسال آینده با کمک های بنیاد شهید کشور و خدماتی که در بحث تامین زمین از ناحیه استان ارائه خواهد شد، یکی از دغدغه های اصلی جانبازان و رزمندگان عزیز و خانواده شهدا در استان مرتفع می‌شود.

 

وی ایجاد اشتغال برای ایثارگران با استفاده از قانون 25 درصد استخدام در دستگاههای اجرایی و اعطای تسهیلات کارآفرینی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: امید می رود با کارآفرینی و اشتغالزایی بتوانیم برای 525 نفر بیکار جامعه ایثارگری اشتغال ایجاد کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی همچنین از حضور شرکت «کوثر» زیر مجموعه بنیاد شهید برای حضور و سرمایه گذاری در حوزه های اقتصادی و اشتغالزایی در خراسان جنوبی خبر داد.

 

همچنین حجت الاسلام «محمدتقی عزیزی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در این جلسه گفت: تفاهم نامه ای با وزیر راه و شهرسازی برای ساخت 20 هزار مسکن ویژه ایثارگران بسته شده است که از این تعداد 1700 واحد مسکونی در خراسان جنوبی احداث خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 525 نفر از جامعه ایثارگران استان بیکار هستند، گفت: طی جلسات مستمری که تاکنون در این خصوص با حضور استاندار گذاشته شده است، برای حدود 500 نفر از این عزیزان تفاهم نامه ایجاد اشتغال منعقد می‌شود.

 

 

کد خبر 951142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha