بهره‌مندی ۲۷۰۰ نفر از آموزش‌های مهارت‌ فنی‌ وحرفه‌ای در صومعه‌سرا

نصرت‌طلب با اشاره به عملکرد بخش دولتی و آزاد فنی‌ وحرفه‌ای صومعه‌سرا در یکسال اخیر گفت: ۲هزار و ۶۴۸ نفر در سال ۹۸ از کارگاه‌ها به مدت ۵۰۰ هزار ساعت آموزشی بهره‌مند شدند.

«سلمان نصرت‌طلب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با گرامیداشت هفته ملی مهارت‌ اظهار کرد: مرکز آموزش و فنی حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا بر اساس رسالت و سیاست‌های خود فعالیت‌هایش را در دو بخش دولتی و غیردولتی با هدف ارتقای سطح علمی و عملی افراد برگزار می‌کند.

 

مسئول مركز آموزش فني و حرفه‌اي میرزاکوچک صومعه‌سرا با اشاره به اینکه باید منابع و پتانسیل‌هایی که در کارگاه‌ها وجود دارد به مردم بشناسانیم تا شاهد پیشرفت و توسعه هر مجموعه باشیم افزود: مرکز فنی یکی از مراکز 22 گانه است که متولی آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت است.

 

وی گفت: این مرکز تاکنون توانسته فعالیت‌های خود را با هدف افزایش توانمندی‌های علمی و عملی و تربیت نیروی انسانی ماهر برای متقاضیان جویای کار فراهم و ساماندهی کند.

 

نصرت‌طلب با اشاره به اینکه شالوده اصلی فعالیت‌های مرکز، آموزشی است که با استانداردها بین‌المللی وفق داده شده است تصریح کرد: مبنای این آموزش‌ها بر معیار علمی و عملی است که منجر به گواهی نامه‌های معتبر می‌شود.

 

مسئول مركز آموزش فني و حرفه‌اي میرزاکوچک صومعه‌سرا با اشاره به اینکه گواهی نامه‌‌های فنی‌ وحرفه‌ای اعتبار جهانی دارد خاطرنشان کرد: اهداف و برنامه‌های سازمان در دو بخش آگاهی بخشی و آموزش برنامه‌ریزی می‌شود که این دو سبب توانمندی نیروی انسانی است.

 

وی با بیان اینکه در آگاهی‌بخشی، به نیروی انسانی مشاغل را می‌شناسیم تا کارشان به موفقیت ختم شود اظهار کرد: با توجه به اینکه بیکاری یک اپیدمی جهانی شده است باید مهارت‌آموزی در فنی‌وحرفه‌ای جدی گرفته شود.

 

نصرت‌طلب با اشاره به اینکه از عوامل مهم پیشرفت جامعه، نگاه درست به سرمایه انسانی است افزود: اگر نگاه درستی به سرمایه انسانی داشته باشیم موفق خواهیم بود.

 

مسئول مركز آموزش فني و حرفه‌اي میرزاکوچک صومعه‌سرا با بیان اینکه در اقتصاد بدون نفت، باید در قطب کشاورزی و گردشگری موفق باشیم گفت: اگر این دو قطب را مهم بشماریم و مهارت‌های آن را دنبال کنیم به توانمندی خواهیم رسید.

 

وی با بیان اینکه 28 درصد اقتصاد استان را کشاورزی و عشایری در دست دارد که برای مهارت‌آموزی آنها کلاس‌های آموزش و مهارت را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تصریح کرد: گروه‌های هدف ما بالغ بر 15 گروه اعم از آموزش به زنان سرپرست خانوار، آموزش زندانیان و معلولان، اصناف، زنان خانه‌دار و... هستند.

 

نصرت‌طلب با بیان اینکه همزمان با هفته ملی مهارت که از 31 تیر آغاز و تا 6مرداد ادامه دارد ویژه برنامه‌هایی برگزار می‌کنیم خاطرنشان کرد: گلباران مزار شهدا، دیدار کارکنان با ائمه جمعه صومعه‌سرا و گوراب‌زرمیخ و فرماندار صومعه‌سرا، برگزاری نمایشگاه یک روزه دستاورد زنان کارآفرین، مسابقه مهارتی رشته برق، حضور در نماز جمعه و برگزاری میز خدمت، مشاوره و آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل هنرستان، برگزاری شورای مهارت، تقدیر از برگزاری مسابقات مهارتی و برگزاری وبینار آموزشی کسب و کار از جمله برنامه‌ها در هفته ملی مهارت است.

 

مسئول مركز آموزش فني و حرفه‌اي میرزاکوچک صومعه‌سرا با اشاره به عملکرد بخش دولتی و آزاد فنی‌وحرفه‌ای صومعه‌سرا در یکسال اخیر اظهار کرد: 2 هزار و 648 نفر در سال 98 از کارگاه‌ها به مدت 500 هزار ساعت آموزشی بهره‌مند شدند.

 

وی افزود: در آموزش ثابت شهری 970 نفر برابر با 199هزار ساعت آموزشی و در بخش سیار شامل روستاییان، پادگان‌ها، زندان و ... 277 نفر برابر با 34 هزار ساعت آموزش دیده‌اند.

 

نصرت‌طلب با بیان اینکه 170 نفر از زندانیان سه هزار و سه ساعت آموزش مهارت‌آموزی دیدند گفت: در نیروهای مسلح اعم از نیروی انتظامی و سپاه هم 120 نفر یک هزار و 300 ساعت آموزش دیدند.

 

 

کد خبر 951211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha