نماز جمعه مهمترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود

حجت الاسلام صفایی پور مهمترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی و یادگار حضرت امام راحل را نماز جمعه عنوان کردوگفت: پس از انقلاب اسلامی یکی از پرجمعیت‌ترین و مقتدرترین مراکز تجمع مردم متدین و مسلمان همین نماز جمعه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «قربانعلی صفایی پور» در نشست خبری به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه کشور، برپایی این مراسم عبادی، سیاسی در سالهای پس از انقلاب را از نشانه‌های اقتدار و عظمت نظام مقدس اسلامی خواند وگفت: نماز جمعه مهم‌ترین پایگاه پشتوانه و وحدت نظام محسوب می‌شود و باید از این جایگاه مراقبت کرد.

 

امام جمعه میامی با بیان اینکه نماز جمعه تجمع سیاسی، عبادی، اجتماعی و میعاد گاه مردم انقلابی همیشه در صحنه است اضافه کرد: نماز جمعه تنها یک آئین و مناسک ساده عبادی نیست بلکه یک جریان بزرگ است که اقامه آن همدلی و اتحاد مسلمانان را در پی دارد.

 

وی به توطئه‌های دشمنان درخصوص نماز جمعه و تلاش آن‌ها برای تفرقه افکنی بین آحاد جامعه، نیز اشاره کردواظهارداشت: نماز جمعه مهمترین رسانه در سطح کشور است و این موضوع دشمنان را خشمگین می‌کند زیرا تمام طول هفته توطئه می‌کنند اما در پایان هفته همه آن‌ها با یک سخنرانی برای مردم برملا می‌شود.

 

حجت الاسلام صفایی پوربا تأکید براینکه نماز جمله سنت پیامبر اسلام (ص) است و هیچ فرد و گروهی نمی تواند این سنت را تضعیف کند ادامه داد: نماز جمعه منشا تقویت بصیرت دینی و سیاسی و همچنین زمینه رشد و تعالی انسان ها است.

 

امام جمعه میامی با اشاره به جایگاه رفیع رسانه‌ها در جامعه دینی اظهار داشت: مهمترین عامل، محرک و ترغیب کننده جمع کردن ظرفیت‌ها و سرمایه‌ها برای توسعه و تقویت عمران و آبادانی یک شهرستان در واقع به جایگاه اصحاب رسانه بر می‌گردد لذا می‌بایست رسانه حق و حقوق از دست رفته مردم را به گوش مسئولان برساند که این امر یک مطالبه عمومی است.

 

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه محققانه، بی‌طرفانه، عادلانه، بدون غرض، همدل و هم‌افزا موشکافی می‌کنند افزود: اصحاب رسانه هستند که مردم را آگاه می‌کنند که خادم و خائن چه کسی است و مسئولان در ارتباط با توسعه شهرستان به دور از شعارزدگی و وعده‌های بدون عمل برای مردم کار کنند.

 

حجت الاسلام صفایی پور نقش رسانه ها را در مقابله با توطئه های دشمنان مهم دانست وتصریح کرد : در این برهه از زمان رسانه ها باید تلاش کنند تا همدلی ، اتحاد و همبستگی را در جامعه ترویج دهند.

 

کد خبر 951388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha