برخورد قاطع با جرائم خشن در دستور کار دستگاه قضا است

قاسمی گفت: برخورد قاطع با جرائم خشن از جمله نزاع دسته جمعی، درگیری منجر به قتل و استفاده از سلاح گرم در استان در دستور کار قرار دارد و در این خصوص تشکیلات قضایی ورود جدی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد قاسمی» در دومین نشست هم‌ اندیشی و تبادل نظر دادستان ها و روسای حوزه های قضایی که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، بیان کرد: نگاه آماری گاهی کیفیت خدمات را پایین آورده و تحت الشعاع قرار می دهد، به همین خاطر در کنار آمار باید خدمات هم به نحو احسن ارائه شود تا خدایی ناکرده به دلیل مسائل آماری، حقوق بیت المال و افراد مورد تعدی و تضییع قرار نگیرد که این موضوع باید مورد توجه تمامی دستگاه ها و نهادها و از جمله تشکیلات قضایی قرار گیرد.

 

دادستان قزوین افزود: دستگاه قضایی خدمات گوناگون و گسترده‌ ای را به شهروندان ارائه می کند که باید تبیین شده و به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود و همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب بیان فرمودند اقدامات دستگاه قضایی باید به صورت هنرمندانه به اطلاع مردم برسد.

 

وی عنوان کرد: طرح ها و برنامه های مختلفی در مرکز استان به منظور احیاء حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، نظارت بر بازار، مقابله با قاچاق و غیره به مرحله اجرا درآمده و همچنین مصوبات قابل توجهی در نشست های گوناگون تبیین، مصوب و به حوزه های قضایی ابلاغ می شود که ضروری است به منظور دستیابی به اهداف، این موارد به صورت استانی و در تمامی حوزه های قضایی اجرایی شده و با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

 

قاسمی اعلام کرد: به منظور پیشگیری از وقوع جرم، طرح ناامن سازی و پاکسازی محل های آلوده به مواد مخدر از سوی دادستانی مرکز استان تبیین و برنامه ریزی شده و موارد قابل توجه در اجرای این طرح هم برای تمامی حوزه های قضایی ارسال می شود و لازم است اجرای این طرح با همکاری ضابطان خاص و عام و سایر دستگاه ها و نهادها اجرایی شود و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل و برخورد مناسب صورت گیرد.

 

وی افزود: همچنین طرح ناامن سازی محل های خرید و فروش اموال مسروقه هم در استان قزوین اجرایی شده و تاکنون اموال قابل توجهی از این محل ها که تحت عنوان خرید ضایعات فعالیت می کنند، کشف شده و این طرح هم باید در تمامی شهرستان ها اجرایی شود.

 

دادستان قزوین گفت: بدون شک جمع آوری محل های خرید و فروش اموال مسروقه موجب کاهش چشمگیر سرقت می شود و تا خریداری برای اموال مسروقه وجود نداشته باشد، قطع یقین افراد سارق هم مبادرت به این عمل مجرمانه نخواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: مرکز ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر هم در حال آماده سازی است و در بحث جمع آوری معتادان متجاهر در زمان بیماری کرونا جزو استان های پیشرو هستیم و این طرح در چندین مرحله اجرایی شده که این موضوع هم باید در حوزه های قضایی استان با جدیت در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شود و قطع یقین جمع آوری این افراد موجب کاهش سرقت های خرد در استان خواهد شد.

 

قاسمی اظهار کرد: برخورد قاطع با جرائم خشن از جمله نزاع دسته جمعی، درگیری منجر به قتل و استفاده از سلاح گرم در استان در دستور کار قرار دارد و در این خصوص تشکیلات قضایی ورود جدی کرده است.

 

وی تأکید کرد: مصوبات ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و محکومین سابقه دار هم باید در تمامی حوزه های قضایی اجرایی شود و این افراد در رصد کامل دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی قرار گیرند و قبل از اقدام مجرمانه و اخلال در نظم و امنیت عمومی در چنگال قانون گرفتار شوند و احکام قضایی اراذل و اوباش به صورت علنی اجرا شود.

 

دادستان قزوین در ادامه افزود: موضوع مشمولان غایب نظام وظیفه در دستور کار قرار دارد و به این افراد توصیه می کنیم که قبل از برخورد قضایی و انتظامی، خود را به سازمان نظام وظیفه ناجا معرفی و وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: بحث مبارزه با فساد یکی از سیاست های راهبردی قوه قضائیه در دوره مدیریت آیت الله رئیسی بوده، بنابراین مدیران باید نظارت ها بر زیر مجموعه ها را تشدید کنند و بی تردید نگاه دستگاه قضایی در این خصوص پیشگیرانه است و باید قبل از وقوع تخلف جلوی آن گرفته شود تا منجر به تضییع حقوق بیت المال نشود و قطع یقین در صورت وقوع تخلف، در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

 

کد خبر 951396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha