سیره و روش زندگی امام جواد (ع) الگوی جوانان مسجدی است

رحیمی گفت: امام جواد (ع) جوان ترین امام بودند و از همین رو سیره و روش زندگی امام جواد (ع) الگوی جوانان مسجدی است.

«علی رحیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: با توجه به اینکه مسجد محل فعالیت کانون، به نام جوادالائمه (ع) است از همین رو نام کانون ما هم مزین به نام جوادالائمه (ع) است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه قزوین ادامه داد: از طرفی با توجه به اینکه امام جواد (ع)، جوان ترین امام بودند جوانان فعال در مسجد تمایل داشتند نام کانون به نام این امام باشد تا به فعالیت های کانون برکت دهد و سیره و روش زندگی امام جواد (ع) هم الگوی جوانان مسجدی است.

 

وی عنوان کرد: همانطور که امام جواد (ع) برای تربیت شیعیان در زمینه های اخلاقی و تربیتی بیاناتی داشتند، از این رو کانون ما هم به مسئله تربیت نیرو در زمینه های مختلف توجه دارد و در طول سال برنامه های مختلفی را برای این موضوع تدارک دیده است.

 

رحیمی اعلام کرد: همچنین هر ساله در ایام ولادت و شهادت این امام بزرگوار مراسم ویژه ای برگزار کرده و از سخنرانان و مداحان مطرح کشوری دعوت به عمل می آید و چاپ زندگی نامه این امام و برگزاری مسابقات فرهنگی در بین جوانان از دیگر اقدامات است.

 

وی خاطر نشان کرد: جوانان و نوجوانان مسجدی به منظور الگو قرار دادن این امام در زندگی فردی و اجتماعی و تبعیت از سیره و روش زندگی آن حضرت، هیئت جوادالائمه را هم تأسیس کردند که در این هیئت هم فعالیت های مختلفی انجام می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه قزوین اظهار کرد: در سال جاری هم به مناسبت شهادت امام جواد (ع) مراسم عزاداری شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام سهرابی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) در حسینیه هیئت جوادالائمه قزوین برگزار شد.

کد خبر 951426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha