خانه‌های هلال در استان زنجان توسعه می‌یابد

میرزایی گفت: توسعه و گسترش خانه‌های هلال در سطح شهرها و روستاهای این استان با هدف پاسخ‌گویی به حوادث و ارتقای فعالیت‌های داوطلبانه و بشردوستانه انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان به نقل از هلال احمر استان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در ششمین جلسه راه‌اندازی و فعالیت خانه‌های هلال اظهار کرد: با توجه به اینکه بی‌طرفی، بی‌غرضی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان شمولی از اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر به شمار می‌رود، خانه‌های هلال با توجه به ضرورت توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث در مناطق شهری و روستایی راه‌اندازی می‌شود.

 

شهرام میرزایی تاکید کرد: مهمترین مقوله راه‌اندازی خانه‌های هلال در سطح روستاها جذب اعضا، داوطلبان و جوانان سپس آموزش و سازماندهی در جوامع محلی برای آماده کردن آنان برای انجام خدمات است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بر این اساس جوامع محلی پس از بهره‌مندی از آموزش‌های همگانی امداد که توسط هلال احمر ارائه می‌شود، خدمات داوطلبانه بشردوستانه در زمان عادی و فعالیت‌های امدادی مورد نیاز در هنگام سوانح بر اساس مخاطرات جامعه محلی را انجام خواهند داد.

 

میرزایی با بیان اینکه توسعه خانه‌های هلال و ارتقای آموزش‌های همگانی امداد یکی از اولویت‌های اصلی رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: انتظار داریم با راه‌اندازی و توسعه خانه‌های هلال در سطح استان زنجان افزایش تاب آوری عمومی جوامع محلی و گسترش مسؤولیت پذیری اجتماعی محقق شود.

 

وی با تاکید اینکه راه‌اندازی خانه‌های هلال از سال 94 در سطح کشور کلید خورده و این مهم در حال گسترش است، ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این خانه‌ها، ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه در برابر سوانح و فعالیت‌های بشر دوستانه، افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح، کاهش آسیب‌پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری و توسعه ظرفیت‌های داوطلبانه در جوامع محلی و مسؤولیت‌های اجتماعی است.

 

کد خبر 951459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha