دنیای مجازی در حال تخریب دنیای حقیقی افراد جامعه است

حجت الاسلام یاقوتی گفت: دنیای مجازی در حال تخریب دنیای حقیقی افراد جامعه هست و آموزش سواد رسانه ای برای اقشار مختلف به ویژه نوجوانان از ضروریات است.

حجت الاسلام «ابوالفضل یاقوتی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: دنیای مجازی در حال تخریب دنیای حقیقی افراد جامعه هست و آموزش سواد رسانه ای برای اقشار مختلف به ویژه نوجوانان از ضروریات است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک سینا تصریح کرد: بهره برداری نادرست و کج اندیشانه در فضای مجازی نشان می دهد که افکار شیطانی در پس پرده این فعالیت وجود دارد و باید مراقب و هوشمندانه از این ابزار استفاده کرد.

 

وی یادآور شد: خداوند متعال در آیه 121 سوره انعام می فرماید «وَلَا تَأْكُلُوا مِمَّا لَمْ يُذْكَرِ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَإِنَّهُ لَفِسْقٌ ۗ وَإِنَّ الشَّيَاطِينَ لَيُوحُونَ إِلَىٰ أَوْلِيَائِهِمْ لِيُجَادِلُوكُمْ ۖ وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ»و از آنچه نام خدا بر آن ذکر نشده نخورید که آن فسق و تبه کاری است. و اهریمنان سخت به دوستان و پیروان خود وسوسه کنند تا با شما به جدل و منازعه برخیزند. و اگر شما هم از آنان پیروی کنید (مانند آنها) مشرک خواهید شد.

 

حجت الاسلام یاقوتی اعلام داشت: طبق روایت این آیات شیطان ذهن افراد را آلوده به کارهای انحرافی می کند تا چنین کاری در فضای مجازی انجام دهند و وسوسه ها از شیطان است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک سینا افزود: نوجوانان و جوانان باید مراقب آلودگی های فکری و انحرافی فضای مجازی باشند زیرا دشمنان اسلام و انقلاب برنامه ریزی دقیقی برای تهاجم فرهنگی علیه آنها را تدارک دیده اند.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: والدین اصلی ترین مرجع کنترل فضای مجازی کودکان هستند که باید این مسئله را با وسواس بیشتری پیگیر باشند تا ضربه های جبران ناپذیر به مسئله تربیتی نسل آینده وارد نشود.

 

حجت الاسلام یاقوتی ادامه داد: افزایش توانمندی در استفاده از ابزارهای نوین نشانه تعالی، پیشرفت و توسعه است اما باید مراقب صدمات اجتماعی و فرهنگی در بین اقشار مختلف باشیم تا زیر سلطه این ابزارها قرار نگیریم.

کد خبر 951622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha