فرزندآوری و رشد جمعیت در جامعه ترویج شود

حجت الاسلام شاهبیکی گفت: یکی از مهمترین مسائل ما در قانون اساسی توجه به رشد جمعیت که باید این مقوله در جامعه ترویج داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حامد شاهبیکی» امروز (31 تیر) در مراسم اهدای 50 سری جهیزیه به نوعروسان بی بضاعت شهرستان خوسف، اظهار کرد: رسانه ها باید امورات و کارهای خیران و ترویج ازدواج آسان را به تصویر بکشند.

 

امام جمعه شهرستان خوسف با بیان اینکه در تهیه این تعداد جهیزیه سعی شده از کالاهای ایرانی استفاده و با خرید از داخل شهر خوسف،‌از اصناف آسیب دیده از محل کرونا حمایت شود، گفت: کمیت، کیفیت و فعالیت مراکز نیکوکاری به دنبال فرمایشات رهبری در رزمایش مواسات و همدلی بیشتر و بهتر شده و خیرین نیز توجه بیشتری بهنیازمندان داشته اند.

 

حجت الاسلام شاهبیکی افزود: یکی از مهمترین مسائل ما که در قانون اساسی به آن توجه نشده است، «خانواده» است، این بنیان هم اکنون به دلیل شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی گرفتار شده ولی لازم است که مقوله فرزند آوری و رشد جمعیت ترویج داده شود.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام جواد علیه السلام مبنی بر اینکه « اگر کسی پیش شما به خواستگاری آمد و دین و امانت داری او را پسندیدید، تزویج کنید، ‌اگر چنین نکنید، در روی زمین فتنه و فساد بزرگ می شود»، گفت: ازدواج جوانان در سنین بالا فتنه است که زمینه فساد را فراهم و بنیان رشد خانواده را کمرنک می کند.

 

امام جمعه خوسف تصریح کرد: زیبایی های کار خیران باید در راستای ترویج ازدواج آسان روایتگری شود.

کد خبر 951710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha