همایش جهانی «نقش رهبران دینی در مقابله با بحران ها» برگزار شد

سازمان آیسسکو همایش جهانی «نقش رهبران دینی در مقابله با بحران ها» را با مشارکت الازهر برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم السابع، همایش جهانی «نقش رهبران دینی در مقابله با بحران ها» به همت  سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) و با همکاری انجمن جهان اسلام و شورای جهانی جوامع مسلمان با شعار «به سمت همبستگی اخلاقی جهانی برای رهبران دینی» امروز (سه شنبه31 تیر 1399 مطابق با 21 ژوئیه 2020) برگزار شد.

 

«ادریس دبی ایتنو» رئیس جمهوری چاد در جلسه افتتاحیه این همایش بر اهمیت نقش رهبران دینی در زمان بحران ها و درگیری ها برای کمک به ایجاد صلح و امنیت تاکید کرد.

 

ایتنو گفت: امت اسلامی و انسانی به شدت به علمای روشنفکر نیاز دارد. همه کتاب های آسمانی به ما ارزش های همزیستی، مشارکت و همکاری را می آموزند.

 

رئیس جمهوری چاد از آیسسکو برای برگزاری این همایش و انتخاب موضوع آن به شدت تشکر کرد و گفت: انتخاب این موضوع نشان دهنده دیدگاه پیشرفته این سازمان برای مقابله با بحران هاست. ویروس کرونا رعب و وحشت را بین میلیون ها انسان ایجاد کرده است و بافت اجتماعی و آینده اقتصادی بشریت را تهدید کرده است.

 

اینتو تاکید کرد: این نیاز وجود دارد که کشورها دیدگاه های خود را برای مهار این بحران با یکدیگر مبادله کنند.

 

دکتر«سالم بن محمد المالک» مدیرکل آیسسکو گفت: نقش رهبران دینی امروز بیشتر از هر زمان دیگر احساس می شود تا به هدف بشریت برای ایجاد همبستگی اخلاقی جهانی دست یابند. زیرا این هدف امنیت و صلح بین المللی را به ارمغان می آورد.

 

المالک افزود: آیسسکو از زمان شیوع ویروس کرونا طرح های متعدد تربیتی، انسانی، روحی و روانی را ارایه داده است که مورد استقبال همگان قرار گرفته است.

کد خبر 951797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha