ضرورت تدوین برنامه‌های حوزه جوانان متناسب با بیانیه گام دوم/ میدان برای نقش آفرینی جوانان باز است

زارع با اشاره به اینکه برنامه‌های حوزه جوانان در گیلان باید متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب تدوین شود، گفت: دولت تدبیر و امید به جوانان اعتماد کرد و میدان را برای نقش آفرینی آنان باز گذاشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» عصر امروز (سه‌شنبه، ۳۱ تیر) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز کشورمان نیازمند تحولاتی نوآورانه توسط جوانان خلاق و با انگیزه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، عمران و آبادانی است، اظهار کرد: یقینا جوانان خلاق، نقش مهمی در این مسیر ایفا می‌کنند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به جوانان اعتماد کرد و میدان را برای نقش آفرینی آنان باز گذاشت، افزود: تجربه نشان داده که جوانان با پذیرش متعهدانه مسئولیت، نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار می بندند که ایام کرونا نمونه‌ای از این موفقیت‌ها بود.

 

وی با یادآوری اینکه در ایام اخیر، جوانان بسیاری در نقاط مختلف استان‌ با سرمایه‌های اندک مالی ولی با سرمایه‌های فکری، ایده و خلاقیت خویش پا به عرصه اقتصاد، تولید و خدمات گذاشتند و دستاوردهایی داشتند که برای کشور مایه مباهات و افتخار شد، تصریح کرد: در پنج ماه اخیر جوانان خلاق، مبتکر، کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند در بسیاری از اقلام مورد نیاز وارداتی تحول ایجاد کنند و علاوه براینکه ما را بی نیاز کردند، تقاضای صادرات به کشورهای دیگر داشتند که مایه سرفرازی کشور است.

 

زارع با تأکید بر اینکه اطلاع رسانی هنرمندانه و دقیق از دستاوردهای جوانان این مرز و بوم و نمایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های آنان می‌تواند امید مردم به آینده را بیشتر کرده و عبور موفق از شرایط سخت را بیش از پیش افزایش دهد، گفت: هر جا که نسل جوان کشور به صورت فعالانه حضور داشت توانستیم به راحتی، از تنگناها عبور کنیم.

 

استاندار گیلان توجه به اهمیت موضوع صدور پروانه فعالیت به دلیل نظام مندی فعالیت‌های سازمان های مردم نهاد جوانان در راستای تقویت، حمایت و توانمندسازی آنها را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا از ابتدای شکل گیری دولت تدبیر و امید تاکنون یکصد سمن در حوزه جوانان گیلان به ثبت رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: سمن‌های فعال در حوزه جوانان را فرصتی برای ایران عزیز می‌دانم چراکه ظرفیت مناسبی برای معرفی و شناساندن استعدادهای برتر است و در سطوح بالاتر برای آینده کشور می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

 

زارع به تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر توانمندسازی جوانان و نقش‌آفرینی بیشتر آنان اشاره و خاطرنشان کرد: اعضای ستاد ساماندهی جوانان متناسب با شرایط کنونی و اقلیم استان پیشنهادات خود را به دبیرخانه حول محور این بیانیه ارسال کنند تا به عنوان نقشه راه برنامه‌های امسال و سال آینده در حوزه جوانان باشد.

 

استاندار گیلان با اشاره به تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: عدم ثبت طلاق توسط دفاتر در طول این هفته، اعطای هدایا از طریق اتاق اصناف به مزدوجین این ایام، مشارکت در تأمین جهیزیه نیازمندان، معرفی مزدوجین سال 99 به عنوان افراد اولویت‌دار اشتغال توسط دستگاه‌های متولی و برنامه‌هایی از این قبیل می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

 

وی بر ضرورت توجه به مسائل و آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های آموزشی مهارت محور قبل، حین و بعد از ازدواج نیز تأکید و تصریح کرد: دانشگاه های گیلان و آزاد اسلامی استان با برگزاری نشت‌های آنلاین مشاوره‌ای و تبلیغی و دستگاه‌های فرهنگی با استفاده از ظرفیت خیران و نیز بستر فضای مجازی با تولید محتواهای آموزنده در رسانه‌ها، گام‌های موثری برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان بردارند.

 

زارع به تدوین برنامه‌های مختلف حول محور اوقات فراغت توسط دستگاه‌های مرتبط در سال‌های متمادی نیز اشاره و بر لزوم اجرای این برنامه‌ها متناسب با شرایط کنونی به صورت مجازی و آنلاین تأکید کرد.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه جوانان نامدار و غرورآفرین بسیاری از گیلان در آوردگاه‌های ملی و بین المللی، درخشیده و نام ایران عزیز و گیلان سرافراز را بر صدر نشانده‌اند که شایسته قدردانی هستند، اذعان کرد: همواره موضوعات مرتبط با ورزش استان را دنبال کرده و نسبت به رشته‌های ورزشی و ورزشکاران دغدغه ای جدی دارم.

کد خبر 951799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha