استغفار روح و روان انسان را در برابر گناه واکسینه می کند

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه نماز جمعه پایگاه مقدسی است که میان مردم و حاکمیت نظام اسلامی ارتباط مستحکم ایجاد می‌کند، گفت: استغفار روح و روان انسان را در برابر گناه واکسینه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امشب (سه‌شنبه، ۳۱ تیر) در جلسه تفسیر قرآن که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، اظهار کرد: از دیدگاه معارف اسلامی، قرآن و سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، انسان در دنیایی که زندگی می کند با دو گونه مصیبت و گرفتاری مواجه می شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ادامه داد: گونه نخست مصیبت ها و بلاها در لوح محفوظ ثبت و ضبط است و هر انسان با آن مواجه می شود و گونه دوم مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها معلول و نتیجه اعمال بشر است.

 

وی با اشاره به اینکه گاهی مواقع گناهانی در جامعه رخ می دهد که به دلیل عمل نکردن به تکلیف امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: اثر آن گناه در جامعه متوجه انسان می شود.

 

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه اگر انسان حق الناسی بر عهده دارد، باید ادا کند، خاطرنشان کرد: انسان باید به این باور برسد که در زندگی چه وظیفه ای به عهده دارد زیرا آمدن، ماندن و رفتن از دنیا به دست انسان نیست بلکه همه امور توسط خدای متعال انجام می شود.

 

امام جمعه رشت بر درس گرفتن بشر از شیوع ویروس کرونا در تمام کره زمین تاکید کرد و یادآور شد: اگر انسان در طول شبانه روز ذکر خدا را بگوید نمی تواند از عهده شکر نعمت‌های او برآید.

 

وی با بیان اینکه انسان دائم باید مشغول استغفار باشد، اظهار کرد: استغفار روح و روان انسان را در برابر گناه واکسینه می کند.

 

آیت الله فلاحتی در ادامه با گرامیداشت پنجم مردادماه، سالروز نخستین اقامه نمازجمعه در کشور به امر امام خمینی(ره)، بیان کرد: خداوند در سایه انقلاب اسلامی برکات بسیاری را متوجه جامعه اسلامی کرده است.

 

وی، جوانان مومنی که هشت سال از مرزهای عقیدتی جامعه و کشور دفاع کردند را از جمله برکات خدای متعال دانست و گفت: جوانان مومن و پاکی که دوران دفاع مقدس، ابتدای انقلاب و امام(ره) را ندیدند اما برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) به سوریه، عراق و لبنان رفتند و شهید شدند، از برکات انقلاب اسلامی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، وجود مردم صبور، انقلابی و ارزشی را از برکات انقلاب اسلامی و خون شهیدان ذکر کرد و یادآور شد: نماز جمعه، یکی از برکات بزرگ انقلاب است که باید همواره شکرگزار آن باشیم.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نمازجمعه موجب تطهیر روح و روان همه مردم می شود، خاطرنشان کرد: نماز جمعه موجب می‌شود هر هفته اجتماعی از مومنان راستین داشته باشیم که با اجتماع خود در مصلی‌ها در دل دشمن ایجاد رعب می کنند.

 

وی، نمازجمعه را حلقه ارتباط محکم میان نظام و مردم دانست و اظهار کرد: با توجه به هجمه رسانه‌ای دشمن، مردم اطلاعات درست را از خطبه های نمازجمعه کسب می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نماز جمعه پایگاه مقدسی است که میان مردم و حاکمیت نظام اسلامی ارتباط مستحکم ایجاد می‌کند، اذعان کرد: در خطبه نخست نماز جمعه، درباره اخلاق و تقوا بحث می شود و در خطبه دوم بخشی اخبار داخلی و بخشی از اخبار خارجی توسط خطیب جمعه بیان می‌شود.

کد خبر 951822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha