نگرانی از وضعیت سلامت اسرای فلسطینی

در زندان های اسرائیل کمترین امکانات بهداشتی درمانی برای اسرای فلسطینی رعایت می شود درحالیکه تهدید ویروس کرونا هر لحظه برای اسرای فلسطین بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، سازمان همکاری های اسلامی (OIC) از سازمان ملل متحد (UN) و کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) خواسته است نسبت به آزادی اسرای فلسطینی به رژیم صهیونیستی فشار وارد کنند.

 

در بیانیه سازمان همکاری های اسلامی آمده است در زندان های اسرائیل کمترین امکانات بهداشتی درمانی برای اسرای فلسطینی رعایت می شود درحالیکه تهدید ویروس کرونا هر لحظه برای اسرای فلسطین بیشتر می شود.

 

دبیرخانه عمومی این سازمان متشکل از 57 عضو در بیانیه خود نگرانی عمیق از وضعیت سلامتی اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیل را ابزار کرد و گفت: گزارش ها از زندان های اسرائیل حاکی از بیماری اسرای فلسطینی به بیماری های مزمن و کرونا است.

 

این سازمان رژیم صهیونیستی را مسئول جان هزاران اسیر فلسطینی حاضر در زندان های با کمترین امکانات بهداشتی دانست.

 

OIC همچنین از نهادهای جهانی خواست تا از حقوق بشر کلیه زندانیان فلسطینی محافظت کنند و هیچگونه تخلفی علیه آنها صورت نگیرد.

 

در حال حاضر بیش از 7000 اسیر فلسطینی در 17 زندان اسرائیل نگهداری می شوند که ده ها تن از آنها به حبس ابد محکوم شده اند. بسیاری از اسرای فلسطینی بدون محاکمه در زندان هستند.

کد خبر 951855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha