لازمه جاودانگی فعالیت ها دوری از منیت ها و خدایی شدن است

آیت الله عابدینی گفت: هدایت‌ های قرآنی ماندگار و پایدار است و جاودانگی فعالیت ‌های ما هم بستگی به این دارد که از منیت‌ها فاصله پیدا کرده و خدایی شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار با جمعی از طلاب حافظ و قاری قرآن کریم اظهار کرد: رابطه بین تقوا و قرآن بسیار جدی است و قرآن به هر کسی که با تقوا وارد عرصه‌های قرآنی نشود، دست رد می ‌دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند همه انسان ها را با حداقل تقوا آفریده است، تصریح کرد: همه انسان ها ملتزم به فطریاتی هستند که تقوا محسوب می‌ شود و آنقدر عمل به خوبی‌ها و کناره‌گیری از بدی‌ها جدی است که به آموزش نیاز ندارد و همه از آن برخوردار هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: خدا در سوره انفال فرموده اگر انسان اهل تقوا شود، قدرت تشخیص پیدا می ‌کند و بین حق و باطل، صحیح و غلط و زشت و زیبا صاحب تشخیص می ‌شود و هر چه انسان تقوای بیشتری داشته باشد، قدرت تشخیص بیشتری خواهد داشت و بصیرت هم از همین مقوله است.

 

آیت الله عابدینی بیان کرد: در سوره رعد آمده است آیا کسانی که خودشان به این نتیجه و درک رسیده ‌اند که قرآن حق است، مانند آنهایی هستند که به این درک نرسیده و کور هستند، این آیات اهمیت فهم و درک قرآن را به خوبی نشان می ‌دهد.

 

وی افزود: هدایت‌ های قرآنی ماندگار و پایدار است و خداوند هم فرموده هر چه خدایی شود، ماندگاری پیدا می‌ کند و جاودانگی فعالیت ‌های ما هم بستگی به این دارد که از منیت‌ها فاصله پیدا کرده و خدایی شویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در سوره نور خداوند فرموده است، خدا هر کسی را بخواهد هدایت می ‌کند و در حقیقت با این کلام ما را تشویق می ‌کند تا لیاقت و شایستگی اینکه مورد عنایت و توجه خدا قرار گیریم در خود ایجاد کنیم.

 

وی اضافه کرد: خدا فرموده هر کسی را خدا نورانی نکند، هیچ نوری ندارد و هر چه از نور الهی برخوردار شویم می ‌توانیم دیگران را هم روشن و هدایت کنیم. هر چه قدر با عشق و محبت قرآن زندگی کنیم می ‌توانیم به دیگران نیز گرمای قرآنی را منتقل کنیم.

 

آیت الله عابدینی در پایان از فعالیت ‌های قرآنی طلاب و برنامه ‌های قرآنی حوزه علمیه قزوین قدردانی کرد.

کد خبر 951863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha