مردم می پرسند؛ از مجتمع سابق فرهنگ و ارشاد فاروج چه خبر؟

ساخت مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد فاروج یکی از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت نهم و دهم بود که سال ۸۵ ساخت آن آغاز، اما در سال ۹۱ و پس از صرف ۱۱ ميليارد ريال، به علت آنچه كه جانمايي غلط عنوان شده بود متوقف شد و حالا مردم می پرسند از این مجتمع چه خبر؟

 خبرگزاری شبستان _فاروج؛در حالی که استاندار خراسان شمالي در نشست شوراي اداري فاروج در دی ماه سال 97 با ذکر این نکته که شاخص فاروج در برخورداري از فضاهاي فرهنگی پایین است و بر این اساس بناي ناتمام مجتمع فرهنگي و هنري به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي باز مي گردد اما با گذشت یک سال و نیم از این مصوبه، این طرح همچنان بلاتکلیف است.

 

 

فقر فضاي فرهنگي در فاروج، وضعيت اين مجتمع فرهنگي را به يكي از دغدغه هاي جدي اهالی فرهنگ و هنر اين شهرستان تبديل كرده، مجتمع ناتمام فرهنگي و هنري فاروج، از مصوبات دور اول سفر هيات دولت نهم به اين شهرستان بود كه در سال 85 اجرايي شد اما در سال 91 و پس از صرف 11 ميليارد ريال اعتبار، ساخت آن به علت آنچه كه جانمايي غلط عنوان شده بود، توقف شددر آن مقطع قرار شد اين مجتمع براي تغيير كاربري به دستگاهي ديگر واگذار و به هنرمندان وعده داده شد كه با تحويل زميني ديگر و اختصاص اعتبار، ساخت مجتمع در فضايي بهتر پي گرفته شود.

 

 

پس از كش و قوس هاي چندساله در خصوص واگذاري اين مجتمع نيمه كاره به جهاد كشاورزي، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشكي، بيمارستان و يا بخش خصوصي، هيچ يك از اين موارد محقق نشد. در عين حال و عليرغم تعيين تكليف نشدن بناي ناتمام مجتمع قبلي، ساخت مجتمع جديد، سال 93، در مجاورت سايت مسكن مهر فاروج آغاز شدمجتمع جديد در زميني به مساحت هزار و 500 متر مربع آغاز شد و در حالي كه زمان بهره برداري از آن سال 95 تعيين شده بود، تا كنون همچنان ناتمام مانده است. مجتمع جديد در زميني به مساحت هزار و 500 متر مربع آغاز شد و در حالي كه زمان بهره برداري از آن سال 95 تعيين شده بود، اما بالاخره زمان بهره برداری از آن به هفته دولت امسال موکول شد اما همچنان مجتمع سابق بلاتکلیف باقی است.

 

 

تعیین تکلیف مجتمع سابق فرهنگ و ارشاد فاروج مطالبه مردمی است

 

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج گفت: تکمیل یا واگذاری مجتمع سابق فرهنگ و ارشاد فاروج بلاتکلیف است و مشخص شدن سرنوشت آن، مطالبه مردمی است.

 

«حسن رضوانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مجتمع سابق 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 8 سال است که اعتباری برای آن لحاظ نشده است.

 

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن را، 50 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تاکنون برای آن 11 میلیارد ریال هزینه شده است.

 

وی با اشاره به کمبود فضای فرهنگی در شهرستان گفت: در عین اینکه در صورت وجود درخواست واگذاری از سوی بخش خصوصی از آن استقبال می کنیم در صورت اختصاص ردیف اعتباری برای تکمیل، شرایط استفاده از آن را دارا هستیم.

 

رضوانی افزود: مکاتباتی هم برای تعیین تکلیف طرح با دستگاه مرتبط شهرستانی و استانی داشته ایم که امیدواریم به نتیجه بینجامد.

 

 

منتظر پاسخ دانشگاه علوم پزشکی برای تعیین تکلیف مجتمع فرهنگ و ارشاد هستیم

 

معاون فرماندار فاروج گفت: در نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و بررسی وضعیت سرانه فضای فرهنگی شهرستان، قرار بر واگذاری فضای مجتمع سابق فرهنگ و ارشاد شد.

 

«رضا قاسم زاده» افزود: فضاهای فرهنگی  با توجه به بهره برداری از مجتمع شهر تیتکانلو، فضای فعلی فرهنگسرا و در شرف بهره برداری بودن مجتمع فاروج جوابگوی نیاز شهرستان تا 10 سال آینده است.

 

وی با اشاره به اینکه برای بهره برداری از فضای سابق مجتمع ارشاد حداقل با توجه به شرایط تورم و اسناد خزانه بودن بخشی از اعتبارات، 70 تا 80 میلیارد ریال اعتبار نیازاست که با توجه به سقف اعتبارات شهرستان تخصیص به آن شدنی نیست، بیان کرد: به دانشگاه علوم پزشکی 10 روز فرصت داده شده تا رای خود را با توجه به قرار داشتن این فضا در مجاورت بیمارستان برای الحاق آن در راستای توسعه این واحد اعلام کند.

 

وی گفت: این واگذاری به دانشگاه بدون پرداخت هزینه است و فقط این دانشگاه باید تکمیل و بهره برداری از آن را با کاربری مورد نظر به عهده بگیرد.

 

قاسم زاده گفت: در صورت عدم تمایل دانشگاه علوم پزشکی این فضا به عنوان مجتمع اداری با توجه به استیجاری بودن فضای شماری از دستگاه های شهرستان استفاده می شود.

 

 

کد خبر 951865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha