کمپین مسلمانان برای حذف واژه های ضد اسلامی از دایره واژگان پلیس بریتانیا

پلیس مسلمان بریتانیا کمپینی را برای حذف واژه های «تروریسم اسلامی» و «جهادی» از دایره واژگان پلیس این کشور راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العربیه»،پلیس مسلمان بریتانیا کمپینی را برای حذف واژه های «تروریسم اسلامی» و «جهادی» از دایره واژگان پلیس این کشور راه اندازی کرده است.

 

پلیس بریتانیا نیز این اقدام را برای تحکیم پیوند و بهبود ارتباط با مسلمانان در دستور کار قرار داده است.

 

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد كه یک كنفرانس آنلاین با حضور اعضای انجمن ملی پلیس مسلمان بریتانیا و رئیس پلیس مبارزه با تروریسم برگزار شد.

 

در این کنفرانس احتمال اینکه اصطلاحاتی مانند «تروریسم اسلامی» و «جهادی» باعث ایجاد كلیشه های مضر علیه مسلمانان بریتانیا می شوند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

پلیس بریتانیا اعلام کرد که از تغییر فرهنگ با عدم استفاده از اصطلاحاتی که ارتباط مستقیمی با اسلام و جهاد دارند ،حمایت می کند زیرا ادامه این روند می تواند به روابط جوامع و اعتماد عمومی لطمه وارد کند.

 

به گفته پلیس پیش از این نیز تغییر در استفاده از چنین واژه های مطرح بود اما قطعی نشده بود.

 

این بحث ها پس از آن مطرح شد که نتایج تحقیقات جدید در مورد استراتژی ضد تروریسم دولت بریتانیا نشان داد که این راهبرد موجب تقویت کلیشه های منفی در مورد اسلام و مسلمانان شده است.

 

در این گزارش که هفته گذشته از سوی دانشگاه « SOAS» لندن منتشر شد آمده است: دانشجویانی که حامی استراتژی ضد تروریسم بریتانیا هستند سه برابر بیشتر از دیگر دانشجویان اسلام را دینی ناشکیبا در قبال غیر مسلمانان می دانند.

کد خبر 951977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha