آموزش های فنی و حرفه ای برای رونق تولید تقویت شود

حجت الاسلام نصیرایی گفت: باید در کنار آموزش و مهارت آموزی، افرادی در سنین مختلف حرفه و فن را آموزش و این رویکرد تقویت شود، تا شاهد افزایش اشتغال و رونق تولید باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام «مجید نصیرایی» امروز (1 مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته ملی مهارت های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: برای جهش تولید، حمایت از کالاهای ایرانی و حمایت از تولید نیاز به حرکت و تربیت نیروی متخصص، ماهر و آموزش دیده داریم.

 

نماینده مردم طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث تولید، محور تولید نیروی انسانی ماهر است بنابراین کالای ایرانی را باید کارگران ایرانی و مهندسین ایرانی طراحی و تولید کنند چرا که هر چه از این نیروها نظر فنی، حرفه ای، طراحی و تولید قوی تر باشند، گرایش مردم برای استفاده از کالای ایرانی نیز بیشتر می شود.

 

حجت الاسلام نصیرایی ادامه داد: امروز سوای از تعصبات خرید اقلام و کالاها؛ کیفیت کالاها ملاک انتخاب افراد است، لذا تربیت و آموزش نیروی متخصص نیز از اولویت های تولید است.

 

وی تصریح کرد: فنی و حرفه ای با آموزش و مهارت آموزی در راستای شعار سال سبب افزایش تولید با کیفیت می شود، همچنین ممکن است در بسیاری از موقعیت ها، کالای ایرانی با کالای خارجی رقابت داشته و کیفیت لازم را داشته باشد، اما تبلیغ و ترویج نشده باشد.

 

نماینده مردم طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای به نسبت قبل بیشتر شده است، گفت: بار مهمی از بخش جهش تولید، حمایت از تولید داخلی و سیاست اقتصاد مقاومتی بر روی دوش مراکز آموزش فنی حرفه ای است.

 

نصیرایی اضافه کرد: آموزش های فنی و حرفه‌ای در اهداف کشور نقش محوری ایفا می کند، بنابراین هرچه در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد به همان نسبت به اهداف کشور  نزدیکتر شده و اهداف نظام محقق خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از معضلات امروز کشور است، گفت: یکی از ضعف های امروز جامعه، اندیشه اشتغال پشت میز نشینی است، در حالی که می توان با داشتن یک حرفه و تخصص بهترین شکل اشتغال را ایجاد کرد.

 

نماینده مردم طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در کنار آموزش و مهارت آموزی، افرادی در سنین مختلف حرفه و فن را آموزش ببینند و این رویکرد تقویت شود، خود به خود در همه حوزه ها افزایش اشتغال را شاهد خواهیم بود.

 

حجت الاسلام نصیرایی افزود: نبود فعالیت های آموزشی و حرفه و فن، سبب معضلاتی در راستای ایجاد اشتغال است بنابراین تخصص گرایی و مهارت آموزی در راستای رفع مشکلات و افزایش تولید مهم است که با نگاه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت اگر بخواهیم مسئله اشتغال و تولید را  رفع کنیم، باید بحث آموزش‌های فنی حرفه ای را تقویت کنیم.

کد خبر 951999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha