مردم همواره در برابر فشارها و تحریم‌های دشمنان ایستادگی کرده‌اند/قوه قضاییه امروز در مسیر گره‌گشایی از مردم حرکت می‌کند

محسنی اژه‌ای شکست را سرنوشت محتوم دشمنان ملت ایران عنوان کردوگفت: دشمنان نظام نه تنها در این چند سال که تحریم و فشار خود را تشدید کردند، بلکه در ۴۰ سال گذشته همواره در پی این بودند که به این مردم و نظام آسیب بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری استان سمنان به تحریم و فشار خارجی دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون علیه جمهوری اسلامی  اشاره داشت و گفت: کشور ایران امروز با وجود همه این فشارها، تحریم‌ها و با وجود هشت سال جنگ تحمیلی و... جلوتر از جایی است که ۱۰ و یا ۳۰ سال پیش ایستاده بود.

 

 معاون اول قوه قضائیه با تأکید براینکه امروز کلام ما نافذتر و قدرت ما نسبت به گذشته قوی‌تر است ادامه داد: جمهوری اسلامی همچنان که بارها نشان داده از این شرایط هم عبور کرده و در مرتبت و پله بالاتری از قبل می‌ایستد.

 

وی شرط عبور از این شرایط و رسیدن به پیروزی، را باور به تحقق وعده‌های الهی دانست و افزود: باور به اینکه بعد از هر سختی یک راحتی و آرامشی است.

 

محسنی اژه‌ای اعتماد به ولی و اقتدا به وی را دیگر شرط موفقیت در این راه عنوان کرد و گفت: نه تنها در این ۴۰ سال که در تاریخ کهن ما هر جا و در هر مقطعی که به ولی امر اقتدا و پشت سر وی حرکت کرده‌ایم به پیروزی رسیدیم.

 

معاون اول قوه قضائیه ضمن بر حذر داشتن افراد از افراط و تفریط در این حوزه  اضافه کرد: باید درست پشت سر ولی‌امر حرکت کنیم، نه جلوتر از او بیفتیم و نه عقب بیفتیم.

 

وی از ولایت به مثابه کشتی نجات‌بخش یاد کرد و افزود: اگر می‌خواهیم که به ساحل نجات برسیم و غرق نشویم، باید در این کشتی بنشینیم و گوش به فرمان کشتی‌بان باشیم.

 

محسنی اژه‌ای، شرط دیگر توفیق در این راه را همدلی و اتحاد دانست و گفت: اگر با هم همدل و متحد باشیم بدون شک از این شرایط دشوار هم عبور می‌کنیم چرا که خداوند با جماعت همدل و همفکر است.

 

معاون اول قوه قضائیه از روحیه جهادی و انقلابی به عنوان دیگر لازمه توفیق در این راه نام برد و خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب در این چند سال همواره در هر جلسه فردی و اجتماعی از خبرگان رهبری و حوزویان تا نشست‌هایی که با مدیران دولتی و قضایی و ...داشته‌اند بر لزوم روحیه انقلابی و فعالیت جهادی تاکید فرموده‌اند.

 

وی تصریح کرد: با وجود همه دشمنانی که امید بسته‌اند تا با نیرنگ‌های خود بتوانند به مردم و کشور ما ضربه بزنند و از آن بهره بگیرند، نباید با غیر از روحیه انقلابی، تحول‌خواه و جهادی حرکت کرد.

 

به گفته محسنی اژه‌ای اگر امروز با هم کار کنیم و با روحیه جهادی و انقلابی پیش برویم، پیروز میدان خواهیم بود و دشمن را بار دیگر شکست می‌دهیم.

 

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه قوه قضاییه امروز در مسیر گره گشایی از مردم حرکت می کند افزود: قوه قضاییه در این مسیر آمادگی دارد دولت و مجلس را یاری کند.

 

وی بیان کرد: مجلس و دولت نیز باید از توان حداکثری قوه قضاییه برای گره گشایی از مشکلات مردم بهره بگیرند.

 

محسنی اژه‌ای در ادامه خواستار توجه بیشتر به حوزه تولید و جهش آن شد و گفت: همکاری و همفکری برای رفع مشکلات کشور یک واجب و الزام اساسی محسوب می‌شود.

 

معاون اول قوه قضائیه بابیان اینکه برخورد با متخلفان باید به‌گونه‌ای باشد که به تولید ضربه‌ای وارد نشود  گفت: اگر کارگاهی تعطیل و یا نیمه تعطیل‌شده باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا به او کمک کنیم از سوی دیگر نباید گذاشت تا کارگاهی بسته و کارگرانی بیکار شوند.

 

محسنی اژه‌ای بابیان اینکه موانع تولید باید در اندازه وسع و اقتصاد با هماهنگی بین بخشی در درون استان‌ها رفع شود و لذا تمام مسئولان به این امر اهتمام داشته باشند.

 

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب که اقتضائات جدیدی دارد و باید از نیروهای جوان و انقلابی و تجربه حداکثری مدیران قبلی استفاده کرداظهارداشت: تحولی که امروز قوه قضاییه اسمش را می‌آورد، این است که در گام دوم انقلاب اسلامی باید مسیرهای میانبری را برای گره‌گشایی از کار مردم و سرعت بخشیدن به رفع مشکلات و انجام وظایف و مأموریت‌ها پیدا کنیم و کسب رضایتمندی حضرت حق و مردم در اولویت قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: امروز مردم باید زودتر، آسان‌تر و با هزینه کمتری به حقشان برسند و این خلاصه کلام برای تحول‌ در قوه قضائیه است که بیشتر باید با مردم و در خدمت آنها باشیم.

 

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: از همه ظرفیت‌ها، منابع انسانی، امکانات و تجهیزات اداری باید در جهت خدمت به مردم استفاده شود.

 

معاون اول قوه قضائیه با تأکید براینکه  سند بالادستی تحول در قوه قضاییه، اهداف و راهبردها را به‌دقت مشخص کرده است ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اجرا و اقدامات عملیاتی همراه با زمان‌بندی این سند انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه امروز از برنامه عقب نیستیم و از ابتدای سال  گذشته در سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است اظهارداشت: امروز مسائل دست‌وپا گیر با اقدام جهادی از میان برداشته شده است و بالای ۹۰ درصد این برنامه در مدت زمان‌بندی‌شده مقرر به مرحله عملیاتی رسیده است.

 

به گفته محسنی‌اژه‌ای در مسیر اصلاح ساختارها، برخی مقررات و دستورالعمل‌ها اصلاح شد و تعدادی نیز در مجلس شورای اسلامی در دست اصلاح است.

 

کد خبر 952140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha