مقابله با فساد نيازمند همت و اراده همه دستگاه هاي مربوطه است

طالبی با تاكيد بر اينكه مقابله با فساد نيازمند هماهنگي و به حركت درآمدن همه عوامل دخيل دراين حوزه است، گفت: بايد با اصلاح فرايندها و تقويت سامانه هاي شفافيت، به تقويت نظام سلامت اداري در كشور كمك كنيم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «علي طالبي» در نشست امروز كارگروه ارتقاء نظام سلامت اداري كه با حضور جواد ناصريان معاون توسعه مدیریت و منابع ، جمالي نژاد معاون عمران، توسعه امور شهري و روستايي وزارت كشور و ابراهيم شوشتري، مشاور وزير و رئيس مركز حراست  در محل وزارت كشور برگزار شد، با تاكيد بر اينكه مقابله با فساد و ارتقاء سلامت نظام اداري نياز امروز كشور است؛گفت: در امر مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت نظام اداري، ميزهاي خدمت در شهرداري ها و سامانه هاي شفاف سازي ايجاد شده كه بايد از اين ظرفيت بهترين استفاده را براي خدمات دهي به شهروندان و كاهش فساد داشته باشيم. بايد گلوگاه هاي اصلي فساد در سازمان ها شناسايي شود و متناسب با شناخت اين گلوگاه ها اقدام و عمل صورت گيرد.


رئيس مركز مدیریت عملكرد، بازرسي و امور حقوقی وزارت كشور با اشاره به اينكه امروز در اثر اهمال كاري هاي صورت گرفته شاهد بروز و ظهور فساد هستيم؛گفت: در بازرسي از شهرستان ها از نزديك نظاره گر اين بوديم كه بسياري از مجوزها با اينكه براي اهداف فرهنگي، ورزشي و خدمات رساني گرفته شده بود اما بخش اعظم اين مجموعه ها براي اهداف تجاري ساخته شده است.


طالبي تصريح كرد: مركز بازرسي و نهادهاي اصلي مقابله با فساد بايد در اين فضا وارد شده و اجازه تخطي و تخلف از قانون را ندهند.


وي همچنين گفت: يكي از زمينه هاي فساد در محدوده هاي خارج از شهرها و در زمين هاي كشاورزي صورت مي گيرد كه بايد در اين خصوص هم تدابير و اقدامات لازم پيش بيني شود.


طالبي با بیان اینکه براي ارتقاء سلامت اداري بايد فاصله اي معنادار ميان خدمات گيرنده و خدمات دهنده ايجاد شود ، يادآور شد: نقش و كاركرد اصلي سامانه هاي شفاف سازي در اين فضا معني و مفهوم پيدا مي كند.


رئيس مركز مدیریت عملكرد  وزارت كشور در بخش ديگري  به ضرورت همياري و هماهنگي همه عوامل دخيل در مبارزه با فساد اشاره كرد و گفت: كار مقابله با فساد با اقدام يك نهاد به نتيجه مشخص و قابل قبول نمي رسد.


وي با بیان اینکه فساد بايد به صورت هماهنگ و اقدام مشترك همه عوامل درگير، ريشه كن شود  گفت: براي رسيدن به اين مقصود بايد ضمن شناسايي ريشه هاي فساد به سمت اصلاح فرايندها و سامانه سازي هاي درست و هدفمند حركت كنيم./

کد خبر 952154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha