ارائه مشاوره یک ساله به زوج های جوان با پیگیری کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز

ناصری گفت: کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز برای اولین بار در کشور با رایزنی با بیمه ها و همکاری با دادگستری و بهزیستی استان فارس با ارائه بیمه نامه یک ساله، زمینه ارائه مشاوره های یک ساله به زوجین را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی ناصری»، امروز (چهارشنبه 1 مرداد) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک سالروز پیوند مبارک حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: حفظ بنیان خانواده از دغدغه های شورای پنجم بوده و اقداماتی را در این حوزه به انجام رسانده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: یکی از مشکلات امروز جامعه ما که علاوه بر بنیان خانواده، جامعه و نسل آینده را تحت تاثیر قرار داده است، معضل طلاق است.

وی اضافه کرد: موقعیت اقتصادی در وقوع طلاق اثر گذار است اما علل دیگری مانند تحصیلات، ازدواج زود هنگام، تفاوت سنی، اعتیاد و ... نیز در این حوزه نقش دارد.

ناصری با اشاره به عدم استحکام روابط بین ‌فردی در بین زوجین بیان کرد: اگر روابط از استحکام کافی برخوردار باشد، وجود مشکلاتی مانند بی پولی، بیماری و ... کمتر به وقوع طلاق منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش در این حوزه نقش موثری دارد تا شاهد تحکیم زندگی مشترک در جامعه باشیم و شورای اسلامی شهر شیراز بر ارائه این آموزش ها از مدارس و دانشگاه ها تاکید دارد تا فرهنگ سازی مناسبی به انجام برسد.

ناصری اضافه کرد: کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز با بررسی های مختلف برای ارائه راهکار حذف مسائل زمینه ای طلاق برای اولین بار در کشور با رایزنی با بیمه ها و همکاری با دادگستری و بهزیستی استان فارس زمینه ارائه مشاوره های یک ساله به زوجین را ایجاد کرده است.

وی اعلام کرد:  بدین ترتیب به زوج ها در زمان مراجعه برای انجام آزمایش خون، بیمه نامه ای با اعتبار یکساله ارائه می شود تا پس از انجام عقد، امکان ارائه خدمات مشاوره ای برای آنها ایجاد شود.

ناصری افزود: در صورتی که زوجی به جلسات بیشتری نیاز داشته باشد، بهزیستی نیز برای چهارجلسه  دیگر، «یاری برگ» در اختیارشان قرار خواهد داد.

کد خبر 952185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha