لزوم حرکت آموزش و پرورش به سمت تربیت‌محوری/ سبک زندگی اسلامی به جوانان معرفی شود

زارع با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید از آموزش محوری به سمت تربیت محوری حرکت کند، گفت: هر دانش‌ آموز باید بعد از فارغ ‌التحصیلی یک مهارت برای زندگی در اجتماع فراگرفته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» عصر امروز (چهارشنبه، ۱مرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، سیره زندگی ائمه اطهار(ع) را راهگشای جامعه بشریت در همه ادوار دانست و اظهار کرد: لازم است سبک زندگی اسلامی و الگوهای ممتاز آن به نسل جوان معرفی شود.

 

استاندار گیلان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در بالندگی و رشد فکری کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: با آموزش مهارت‌های زندگی و نیز اصول تحکیم خانواده، می توان بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش داد.

 

وی خاطرنشان کرد: هیچ تحول پایداری در جامعه اتفاق نمی افتد مگر اینکه از مسیر آموزش و پرورش بگذرد و بر این اساس، آنچه آینده کشور را می‌سازد، اجرای برنامه‌های این نهاد تحول‌آفرین است.

 

زارع به تحولات چند دهه اخیر در حوزه آموزش و سواد آموزشی اشاره و اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، آموزش و سطح سواد در کشور به طور چشمگیری ارتقاء یافته و اکنون نیز با وجود تعطیلی مدارس پس از شیوع کرونا، آموزش و پرورش پروژه بزرگی را در سطح ملی و با استفاده از شبکه «شاد» انجام داد و می‌توان گفت با تاسیس این شبکه آموزشی، فرآیند آموزش در دوران کرونا مدیریت شد.

 

استاندار گیلان تلاش برای همه گیری آموزش‌های مجازی را امری مهم خواند و افزود: با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید لازم است اداره کل آموزش و پرورش، نسبت به رفع دغدغه‌ خانواده‌ها در خصوص برگزاری کلاس های حضوری، چاره اندیشی و مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، اقدام کند.

 

وی با اشاره به کیفیت آموزش و نیروی انسانی متعهد و متخصص در گیلان خاطرنشان کرد: تولید محتوای آموزشی متناسب با درک و فهم دانش آموزان مسئله ای بسیار با اهمیت است، از معلمان انتظار دارم در تولید برخی محتواهای آموزشی این بخش حضوری فعالانه داشته باشند و آموزش و پرورش نیز ارائه تولیدات آموزشی به همه دانش آموزان را در دستور کار داشته باشد.

 

زارع به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در گام دوم انقلاب نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته، اشاره و بیان کرد: تربیت در ساحت‌های مختلف مورد تأکید قرار گرفته و باید از آموزش محوری به سمت تربیت محوری حرکت کنیم و هر دانش‌ آموز بعد از فارغ ‌التحصیلی یک مهارت برای زندگی در اجتماع فراگرفته باشد و انتظار دارم این مهم به نتیجه برسد.

 

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم پویایی در نهاد آموزش و پرورش، تاکید کرد: بر این اساس لازم است مراکز آموزشی ما، نیروهای انسانی تحصیل کرده را برای نقش آفرینی در بنگاه‌های اقتصادی و توسعه ایران و گیلان تربیت کنند.

 

وی به نقش موثر هنرستان های فنی و حرفه و کار و دانش در تربیت نیروی کار مجرب اشاره کرد و گفت: دانش آموختگان این مدارس در صورت آموزش‌های صحیح می‌توانند پس از تحصیل وارد بازار کار شوند و با توانمندی های خویش نسبت به ایجاد اشتغال پایدار اقدام کنند.

کد خبر 952227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha