فقر فرهنگی در جامعه همان بی تفاوتی نسبت به تربیت الهی فرزندان است

آیت الله ناصری یزد با اشاره به اهمیت توجه به مباحث الهی در آموزش و پرورش گفت: فقر فرهنگی در جامعه همان بی تفاوتی نسبت به تربیت الهی فرزندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» شب گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: بحث عفاف و حجاب یک معضل اجتماعی ما است و جامعه باید حد و حدود آن و نحوه با برخورد با آن را مشخص کند و دستگاه ها نیز تکلیف خود را بدانند که در شورای فرهنگ عمومی و مشخص شدن کمیته ها اقدام کنند.

امام جمعه یزد بیان کرد: گاهی اوقات دشمن به نحوی به مقدسات ما حمله می کنند که ما ناچاریم مقداری تسلیم جو موجود شویم اما در مساله حجاب ضرورت دین است و یک اعتقاد قلبی و باور در وجود انسان ها وجود دارد و این باور که اطاعت امر خدا و در مسیر گفتار خداست که در این مسیر نباید تسلیم جو شویم.

وی افزود: فقر فرهنگی در جامعه ما همین است که از اول نسبت به تربیت دختر و پسر خود در مدرسه بی تفاوت هستیم و در مساله دین و اعتقاد و ارتباط با خدا توجه نداریم.

آیت الله ناصری یزدی گفت: اگر بخواهیم در مسائل اعتقادی خود تقویت شویم باید در تربیت از اول کوشا باشیم و قلب آنها را آماده پذیرش دستورات الهی کنیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: تا زمانی که هویت فرزندان خود را درست نکنیم و به آن توجه نکنیم دشمنان هویت آنها را شکل می دهند و ما نیز نمی توانیم کاری کنیم.

وی ادامه داد: ما در مسائل دینی باید از اول آموزش را درست ایجاد کنیم و از مدرسه اعتقاد و دین بچه ها را درست کنیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: تدین، تفکر و تعقل از بچه های ما گرفته شده که این سیستم های غربی است که باید برگردیم و در مساله عفاف و حجاب باید حرکت فرهنگی شود چون از ضروریات دین ما است.

وی گفت: حفظ حرمت زن به خصوص عفاف و عفت باید مورد توجه قرار گیرد اما در سیستم آموزش به آنها ضربه می زند.

وی افزود : هدف ما بخوان و حفظ کن و نمره بیاور و بالا بیا که همین باعث جذب در خارج شده اما در مساله اعتقادی روی آنها کار نکرده ایم.

کد خبر 952251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha