تعطیلیِ نمازجمعه؛ تبلیغِ رعایت اصول بهداشتی/گرامیداشت ۵ مرداد در فضای مجازی انجام می شود

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان توضیحاتی درباره تعطیلی مجدد نمازهای جمعه استان، گرامیداشت ۵ مرداد و نمازعید قربان داد.

حجت الاسلام سیدمحمدجعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به تعطیلی نمازجمعه(۳ مرداد) در همه نقاط استان؛ گفت: این تصمیم با توجه به اینکه استان در موقعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفته اتخاذ شده گرچه ممکن است در نقاطی شدت و ضعف وجود داشته و بعضی نقاط نارنجی یا زرد باشد.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان افزود: این تعطیلی در حقیقت هشداری به مردم است که موضوع آنقدر جدی است حتی نمازجمعه با آن جایگاه خاص تعطیل می شود.

 

وی ادامه داد: این تعطیلی که البته موقت است همچنین تبلیغی برای اولویت دادن به رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم سهل انگاری در این باره است.

 

 

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه در اتخاذ این تصمیم نظر همه دانشگاه های علوم پزشکی استان، استاندار، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و نماینده ولی فقیه در استان اخذ شده، تصریح کرد: از هفته آینده نمازجمعه مجدد برگزار می شود مگر اینکه مسئولین امر اوضاع را بحرانی اعلام کنند که ما باز هم همکاری می کنیم.

 

 

وی به تقارن جمعه هفته آینده با عیدقربان هم اشاره و خاطرنشان کرد: منتظر دستورالعمل شورای سیاتگذاری ائمه جمعه کشور هستیم که آیا نماز عید قربان خوانده شود یا نمازجمعه گرچه خواندن نماز عیددر روز جمعه سنت است.

 

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان درباره برنامه های گرامیداشت پنجم مرداد، سالگرد اقامه نخستین نمازجمعه در تهران هم توضیح داد: امسال به دلیل شیوع کرونا بیشتر سعی شده از فرصت فضای مجازی بهره گرفته شود اما در عین حال از برنامه های معمول اعم از تقدیر فعالان ستادنمازجمعه و... نیز غفلت نشده است.

کد خبر 952318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha