روزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب وارد تالاب انزلی می شود

اکبری مقدم از ورود روزانه ۱۰۰ هزار متر مکعب فاضلاب به تالاب انزلی خبر داد و گفت: تالاب انزلی دارای ۱۹ هزار و ۴۰۰ هکتار عرصه آبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی اوسط  اکبری مقدم» امروز(پنج‌شنبه،۲ مرداد) در شورای اداری استان گیلان در سالن الغدیر استانداری اظهارکرد: تالاب انزلی از تالاب‌های ویژه کشور محسوب می‌شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه تالاب انزلی بالغ بر ۲۵ هزار هکتار است گفت: بر اساس مشکلات موجود در تالاب انزلی، ۲۵ روستای اطراف درگیر هستند.

 

وی اذعان کرد: تالاب انزلی دارای  ۱۹ هزار و ۴۰۰ هکتار عرصه آبی است و روزانه ۱۰۰ هزار متر مکعب فاضلاب وارد این تالاب می‌شود.

 

اکبری مقدم به عامل‌های موثر در تخریب تالاب انزلی اشاره و تصریح کرد: تغییر اقلیم و کاهش تراز آب دریای کاسپین، ورود فاضلاب‌های شهری و روستایی، فرسایش خاک در حوضه آبریز تالاب انزلی، ورود گونه‌های مهاجم گیاهی و جانوری غیربومی و ورود شیرابه زباله به تالاب از جمله عامل‌های تخریب این تالاب شمرده می‌شوند.

 

معاون عمرانی استانداری گیلان‌ تصریح کرد: آموزش افراد محلی و دانش آموزان در مدارس و نواحی مرتبط با تالاب از جمله اقداماتی است که جهت احیا تالاب انجام شده است که در این راستا ۱۷ برنامه در مرحله اجرا درآمد.

 

اکبری مقدم با تاکید بر اینکه آزادسازی سواحل باید در دستور کار قرار گیرد خاطرنشان ساخت: احداث تصفیه‌خانه، جلوگیری از ورود فاضلاب‌ها، احداث سد و اجرای عملیات آبخیزداری در چند منطقه از دیگر اقداماتی است که جهت احیای تالاب انزلی در حال اجرا است.

کد خبر 952419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha