۱۵ کارگاه اشتغال تجمیعی در خراسان جنوبی ایجاد می شود

هنری از راه اندازی ۱۵ کارگاه اشتغال تجمیعی تا پایان امسال با حمایت بسیج سازندگی در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» عصر امروز (۲مرداد) در مراسم افتتاح کارگاه خیاطی در معدن قلعه زری خوسف اظهار کرد: یکی از برنامه سازمان بسیج سازندگی ایجاد کارگاه‌های تجمیعی در حوزه اشتغال با استفاده از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه روستای معدن قلعه زری از مناطق هدف قرارگاه جواد الائمه (ع) است، افزود: در این راستا برای اشتغال بانوان ایین روستا در گام اول کارگاه خیاطی با ظرفیت ۱۵ نفر راه اندازی شد که تمام تجهیزات مورد نیاز این کارگاه توسط سازمان بسیج سازندگی استان تامین شده است.

 

هنری ادامه داد: برای تامین بازار این گارگاه خیاطی نیز  در مرحله نخست دوخت ۴۰۰ دست لباس کار نیروهای معدن قلعه زری و دوخت ماسک در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه مردمی نیز در این روستا راه اندازی شده است و در قالب مشاغل خانگی حمایت های از این صندوق قرض الحسنه خواهد شد تا با کمک خیرین و اعتبار صندوق تسهیلات اشتغال پرداخت شود، عنوان کرد: یکی از برنامه های بسیج سازندگی آموزش های میدانی اشتغال و حرفه آموزی در روستاها است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تاکید کرد: امسال ایجاد ۱۵ گارگاه اشتغال تجمیعی در دستور کار است که بخشی از آن ها افتتاح شده و مابقی نیز تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 952494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha