۳۰۰ میلیون ریال زکات توسط یک خیر خدابنده‌ای  پرداخت شد

غفاری از پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال زکات توسط یک خیر خدابنده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کمیته امداد شهرستان خدابنده امروز در جلسه شورای زکات این شهرستان اظهار کرد: زکات یک واجب الهی است و باید فرهنگ پرداخت زکات در جامعه نهادینه شود.

 

ذبیح اله غفاری با یادآوری اینکه مردم شهرستان خدابنده در پرداخت زکات اهتمام ویژه ای دارند، خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان سهم زکات خود را حتی در روستاهای محروم پرداخت می کنند.

 

به گفته وی، مردم شهرستان خدابنده معقتد هستند که با پرداخت زکات در مالشان برکت ایجاد می شود از اینرو زکات جمع آوری شده در هر روستایی برای بخش های عمرانی، مساجد و کمک به نیازمندان همان روستا هزینه می شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال هم کشاورزان خدابنده‌ای  بعد از برداشت محصولاتشان زکات خودشان را پرداخت کردند، تصریح کرد: تا پایان تیر بیش از 11میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری‌شده است.

 

غفاری با تاکید براینکه زکات از مهم‌ترین واجبات مالی در دین اسلام است که تأکید فراوانی بر آن شده است، خاطرنشان کرد:  و بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالای مصرفی خود در زندگی‌شان را به فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

 

محمدرضا رجبی کشاورز نمونه کشوری در سال در سال 98 واز مودیان زکات استان زنجان  با حضور در کمیته امداد شهرستان خدابنده مبلغ 300میلیون ریال از زکات گندم خود را برای مصرف نیازمندان تقدیم این نهاد کرد.

 

کد خبر 953072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha