انتخابات اتحادیه کشوری موسسات قرآن و عترت برگزار شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری موسسات قرآن و عترت گفت: با این انتخابات از این پس یک اتحادیه فراگیر موثر در کشور را شاهد خواهیم بود و فعالیت‌ها و جریان‌های قرآنی وابسته به این اتحادیه است.


به گزارش خبرگزاری شبستان، انتخابات اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاون قرآن و عترت و جمعی از مسئولان قرآنی کشور برگزار ‌شد.
 
سید عباس صالحی در جریان برگزاری انتخابات با قدردانی از همه کسانی که امروز برای برگزاری یک انتخابات سالم تلاش کردند، اظهار داشت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی اقدام در حوزه قرآن است، پیش از این در حوزه ترجمه قرآن ده‌ها ترجمه بیشتر نبود اما امروز شاهد رشد خوبی در این بخش هستیم، همچنین در بخش قرائت امروز شاهد نقش موثر قاریان ایرانی در جهان هستیم، در حوزه معارف و پژوهش نیز پس از انقلاب اتفاقات خوبی رقم خورده است.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات مهم در حوزه قرآت ادغام اتحادیه‌ها و موسسات مردمی قرآنی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳هزار موسسه قرآنی مردم نهاد داریم، در طول این چندسال تلاش برای ادغام این موسسات در جهت وحدت رویه و تاثیرگذاری بیشتر قرآن صورت گرفته است، اما متاسفانه ابهاماتی در این جهت وجود داشته است که امروز با برگزاری این انتخابات به شرایط بهتری خواهیم رسید.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در این مسیر هر دو اتحادیه قرآنی جلسات موثری را داشتند و خوشبختانه امروز به یک نقطه عطفی در این راستا رسیدیم و با انتخابات امروز یک هیات مدیره ۱۵نفره با رای ۵۹۰ نفری که در سراسر کشور انتخاب می‌شوند مسئولیت کار را برعهده خواهند گرفت.
 
صالحی یادآور شد: با این انتخابات از این پس یک اتحادیه فراگیر موثر در کشور را شاهد خواهیم بود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی کمک‌های لازم را به این اتحادیه خواهند داشت، پس از این انتخابات فعالیت‌ها و جریان‌های قرآنی وابسته به این اتحادیه خواهد بود و وزارتخانه متبوع و سازمان تبلیغات اسلامی در خدمت این حرکت‌ها هستند.  
 گفتنی است، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، محمدعلی خواجه‌پیری، عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، همزمان در ستاد مرکزی شاهد و ناظر برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری موسسات قرآن و عترت بودند.

 

کد خبر 953122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha