تشدید نظارت ها به منظور مهار تخلفات در بازار

عابدی با تاکید بر تشدید نظارت ها به منظور مهار تخلفات در بازار گفت: به هیچ عنوان در هیچ زمینه ای کمبود کالا نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مشیرالحق عابدی» امروز (۵ مرداد) در جلسه تنظیم بازار استان اظهار کرد: نظارت ها به منظور مهار تخلفات احتمالی افزایش یابد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: کنترل سرشبکه های توزیع کالا و خدمات، افزایش گشت های مشترک جهت تأثیر بخشی بیشتر و تشدید شیوه های مبارزه با تخلفات گران فروشی کالا و خدمات، از اقداماتی است که باید به طور ویژه در دستور کار ناظرین قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه نوسان قیمت ها در بازار استان، متأثر از شرایط کشور است، متذکر شد: گشت های بازرسی و نظارت های ویژه ای که به طور مرتب انجام می شود، ارجاع 420 پرونده به تعزیرات حکومتی را به دنبال داشته است.

 

عابدی با بیان این که ستاد تنظیم بازار استان در تعیین قیمت اقلام مصرفی، شرایط اقتصادی مردم را مدنظر دارد، تصریح کرد: در برخی کالا همچون قیمت مرغ و تخم مرغ، قیمت های تعیین شده زیر قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار و کمتر از میانگین کشوری است.

 

وی تأکید کرد: به هیچ عنوان در هیچ زمینه ای کمبود کالا نداریم.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش از اهتمام دستگاه های متولی در تأمین ماسک ارزان قیمت گفت و اظهار داشت: به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت و با همراهی اتاق اصناف، توزیع ماسک ارزان قیمت در مناطق مختلف استان آغاز شد.

 

عابدی با اشاره به جدیت فعالان عرصه تولید این ماسک ها خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی که مواد اولیه با قیمت مناسب دراختیار داشتند، نسبت به تأمین این نیاز استان اقدام کردند  اما ادامه این کار همت صنعت، معدن و تجارت در تأمین مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه ها را می طلبد.

 

وی ادامه داد: چنانچه سازمان صنعت، معدن و تجارت در تأمین نیاز این واحدها اهتمام بورزد و سهمیه متعلقه تزریق شود، روند تولید ماسک ارزان قیمت و عرضه آن در بازار برای دسترسی عموم مردم ادامه خواهد داشت.

 

شایان ذکر است: جلسه ستاد تنظیم بازار استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور اعضا و با دو دستور کار بررسی مصوبات و پیگیری های کمیته های تخصصی ذیل کمیسیون و همچنین ارائه آخرین آمارها از وضعیت بازار و نحوه نظارت ها برگزار شد و اعضای حاضر در ابتدای جلسه به تشریح اقدامات خود در راستای کنترل بازار پرداختند.

 

 

 

کد خبر 953299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha