طرح قربانگاه با هدف کمک به نیازمندان اجرایی می شود

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از اجرای طرح قربانگاه باهدف کمک به نیازمندان به مناسبت عید سعید قربان برای دومین سال متوالی در استان خبر داد.

«مجید الهی راد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد با بیان اینکه طرح قربانگاه باهدف کمک به نیازمندان به مناسبت عید سعید قربان اجرا می‌شود، گفت: در این راستا تدابیر لازم جهت ایجاد پایگاه‌های قربانگاه در سطح استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دامپزشکی باهدف جمع‌آوری و توزیع گوشت‌های قربانی در حال انجام است.


 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه این اقدام باهدف فرهنگ‌سازی کار خیر در جامعه اجرا می‌شود، افزود: این کمک‌ها به‌صورت هدفمند بین نیازمندان واقعی توزیع می‌شود.
 

وی با اشاره به شیوع بیماری ویروس کرونا و همچنین عدم برگزاری آیین حج تمتع در سال جاری، افزود: امیدواریم میزان اهدای کمک‌های مردمی در این بخش افزایش یابد.


 

الهی راد با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای توزیع گوشت‌های قربانی در بین نیازمندان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کمک‌ها و نذورات اهدایی مردم با اولویت خانواده‌های دارای یتیم وزنان سرپرست خانوار و سالمندان و بیماران نیازمند توزیع می‌شود.


 

وی با یادآوری اینکه طی سال گذشته حدود ۶۰۰ دام برای نیازمندان ذبح شد، تصریح کرد: بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰خانوار محروم  از گوشت‌های قربانی شده بهره‌مند شدند.

 

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین بیان کرد: هم‌زمان با اول ذی‌الحجه، سالروز پیوند آسمانی امیر مؤمنان حضرت علی (ع) و صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) ۵۱ زوج تحت حمایت این نهاد زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

 


الهی راد اعتبار هزینه شده برای این زوج‌ها را بیش از ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای هر زوج تحت حمایت بیش از  چهار میلیون تومان به‌حساب نوعروسان واریزشده است.


 

وی بابیان اینکه این اعتبار به‌صورت نقدی به این زوج‌ها پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: سرانه کمک‌هزینه جهیزیه در سال ۹۹ یک‌میلیون تومان افزایش‌یافته است.


 

وی میزان سرانه پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه به زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد در سال ۹۸ را سه میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: این رقم طی امسال به چهار میلیون تومان افزایش‌یافته است.


 

الهی راد بابیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد اهدا ‌شده است، افزود: درمجموع بیش از ۶۰۰ میلیون تومان در این حوزه هزینه شده است.
 

 

 

کد خبر 953341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha