تورم نقطه به نقطه در ایلام پایین تر از میانگین کشوری  است

استاندار ایلام با اشاره به بهبود وضعیت تورم در استان، گفت: تورم نقطه به نقطه در ایلام پایین تر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» صبح امروز( ۵ مرداد) در جلسه ستاد بازار استان از بهبودی وضعیت تورم استان در تیرماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: اگر چه وضعیت تورم استان کماکان بالا است اما با تلاش های صورت گرفته و تدابیر اندیشیده شده روند تورم استان روبه بهبودی است.

 

وی در ادامه از رتبه ۳۱  استان در زمینه تورم ماهیانه در بین استان های کشور خبر داد و گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در حالیکه تورم ماهیانه استان عدد ۳.۹ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۲.۱ واحد افزایش یافته است، تورم میانگین کشوری ۶.۴ درصد است که نسبت ماه گذشته ۴.۴ واحد افزایش یافته و نسبت به تورم استان ۲.۵ درصد بیشتر شده است.

 

سلیمانی دشتکی ادامه داد: بنابراین استان ایلام در تورم ماهیانه پائین ترین تورم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده و بهترین عملکرد را داشته است.

 

استاندار ایلام  با بیان اینکه  تورم نقطه به نقطه استان  نیز پایین تر از میانگین کشوری است، افزود: در حالیکه تورم نقطه به نقطه استان در تیرماه سال جاری ۲۴.۷ درصد است و نسبت به ماه قبل ۱.۷ واحد افزایش داشته اما میانگین تورم کشور در این شاخص ۲۶.۹ درصد است که نسبت به ماه قبل ۴.۴ درصد افزایش داشته که این میزان ۲.۲ درصد بیشتر از تورم استان است و بنابراین استان در تورم نقطه به نقطه در رتبه ۱۶ کشور قرار دارد.

 

سلیمانی دشتکی در ادامه از کاهش تورم سالیانه در استان خبر داد و گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه سال جاری در کل خانوارهای استان ۳۰.۵ درصد است که در مقایسه با ماه قبل که ۳۳ درصد بوده است ۲.۵ درصد کاهش یافته است، این در حالی است که تورم کشوری در این بازه زمانی ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

 

وی افزود: در تورم سالیانه علی رغم کاهش ۲.۵ درصدی استان ایلام بعد از استان هرمزگان در رتبه ۲ کشور قرار دارد.

 

استاندار ایلام با تقدیر از مجموعه عوامل دست اندرکار دستگاه های نظارتی و انتظامی، بازار و اصناف و ... ابراز امیدواری کرد که با توجه به روند کاهشی نرخ تورم استان در ادامه شاهد بهبودی بیشتر این شاخص مهم خواهیم بود.  

کد خبر 953412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha