اجرای طرح توسعه زیرساخت های ارتباطی در مناطق محروم استان لرستان

حیدری با اشاره به بهره مندی ۹۱درصد از روستاهای استان از شبکه های ارتباطی، گفت: در گامی دیگر طرح توسعه زیر ساخت ها در مناطق محروم استان اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « شهاب حیدری» امروز(5 مرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: توسعه زیرساخت های ارتباطی در استان مهم ترین برنامه اداره کل ارتباطات و فناوری استان لرستان است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان افزود: تاکنون شبکه های ارتباطی ثابت و سیار در 91درصد از روستاهای استان ایجاد شده است.

 

 وی خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون از ۲هزار و ۸۶۱ روستای این استان، ۲ هزار و ۵۷۸ روستا به‌صورت کامل از شبکه‌های ارتباطی بهره‌مند شده اند.

 

حیدری بیان کرد: توسعه زیرساخت های ارتباطی در مناطق محروم و روستاهای باقی مانده از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل برقراری است.

 

وی اظهار داشت: در پروژه توسعه شبکه تلفن روستایی، احداث ۱۶ سایت جدید ارتباطی در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد ۱۲ سایت به بهره‌برداری رسیده و چهار سایت دیگر نیز در دست اقدام است.

 

حیدری در ادامه با اشاره به پوشش تلفن ثابت در مناطق روستایی، گفت:  ۸۲ درصد روستاهای لرستان به خطوط تلفن ثابت با استفاده از توسعه شبکه فیبر نوری تجهیز شده اند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهار کرد: درمجموع ۹۲ هزار و ۲۵۳ مشترک فعال پهن باند ثابت و ۶ هزار و ۴۳ مشترک اینترنت پرسرعت در روستاهای استان لرستان وجود دارد.

کد خبر 953413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha