تاسیس یک مرکز اسلامی در صربستان

جمعیت احیای میراث اسلامی در کویت برای ساخت یک مرکز اسلامی در شهر زنیتسا در صربستان تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری کویت، جمعیت احیای میراث اسلامی در کویت تلاش می کند تا یک مرکز اسلامی در شهر زنیتسا در صربستان تاسیس کند. این مرکز نخستین مرکز در نوع خود در این منطقه خواهد بود.

 

شهر زنیتسا در غرب شهر سنجاک در شمال صربستان قرار دارد که تعداد ساکنان آن به 36 هزار نفر می رسد و 90 درصد از این جمعیت را مسلمانان تشکیل می دهند.

 

هدف از ساخت این مرکز اسلامی در شهر زنیتسا خدمت به مسلمانان آن و فراهم کردن مکانی برای آموزش اصول دین اسلام و حفظ قرآن کریم است.

 

جمعیت احیای میراث اسلامی کمپین «سباق الخیر» را برای سرمایه گذاری در این طرح به راه انداخته است. هزینه مرحله اول ساخت این مرکز به 63 هزار دینار کویت رسیده است. این مرکز در مساحت یک هزار مترمربع در حال ساخت است.

 

مسئولان این جمعیت اعلام کردند: ساخت یک مرکز اسلامی در این شهر از اهمیت بسیاری برخوردار است . زیرا تعداد مسلمانان در این شهر بسیار است و به این مرکز نیاز دارند.

 

در همین حال، مدیریت جمعیت احیای میراث اسلامی اعلام کرد: این جمعیت درصدد است تا کمپین سباق الخیر را برای ساخت روستای کامل برای فقیران و نیازمندان در سودان به راه بیندازد. این روستا متشکل از 100 خانه در منطقه کسلا و القضارف در شرق سودان خواهد بود.

 

این جمعیت تلاش می کند تا منزل های جدیدی را به جای کلبه هایی که مناسب سکونت انسان ها نیست، بسازد.

 

کد خبر 953443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha