آمادگی کمیته امداد برای جمع آوری نذورات عید قربان

فرهادی از آمادگی کمیته امداد استان قزوین برای جمع آوری نذورات عید سعید قربان و توزیع بین خانواده های نیازمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فرزاد فرهادی» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۵ مرداد) در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: در آستانه برگزاری عید سعید قربان هستیم که از اعیاد بزرگ ما مسلمانان و شیعیان است که در این عید می توانیم کمک به خانواده های نیازمند را پیگیری کنیم.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد قزوین ادامه داد: از مردم درخواست داریم در این شرایط سخت اقتصادی به فکر خانواده های زیرپوشش کمیته امداد بوده و از ظرفیت بزرگ عید قربان استفاده شود.

 

وی عنوان کرد: در عید قربان حجاجی که به حج مشرف شدند، بر اساس سنت اسلامی، قربانی انجام می دهند که در مناطق روستایی با توجه به شناختی که بین خانواده ها وجود دارد، گوشت قربانی به راحتی بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

 

فرهادی اعلام کرد: در مناطق شهری شاید این امکان برای خیران و حجاج فراهم نباشد که به طور مستقیم این گوشت قربانی را بین خانواده های نیازمند توزیع کنند بنابراین کمیته امداد آماده دریافت قربانی و نذورات مردم است.

 

وی تصریح کرد: ۳۱ هزار خانوار شامل ۶۲ هزار نفر در استان قزوین زیرپوشش کمیته امداد هستند و در سال جاری با توجه به بحث گرانی که برای گوسفند وجود دارد، شاید خیرینی توان خرید نداشته باشند از این رو در طرح نذر قربانی، افراد به هر میزان می توانند مشارکت کرده و با مجموع مبلغ جمع آوری شده این قربانی صورت می گیرد.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد قزوین خاطر نشان کرد: از مردم می خواهیم تا قبل از عید قربان کمک ها را به حساب کمیته امداد واریز کنند تا در روز عید قربان این سنت حسنه انجام شود.

 

وی اظهار کرد: سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان درآمد نذر قربانی در استان داشتیم که بخشی از کمک ها توسط خود خیران توزیع شد و ما دنبال این هستیم فرهنگ انفاق را ترویج دهیم و مشارکت مردم در کار خیر و احسان افزایش یابد.

 

فرهادی تأکید کرد: علاوه بر کمک های نقدی، مردم نیکوکار می توانند کمک های غیرنقدی خود را به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری تحویل دهند و خیران برای مشارکت در این کار می توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۴۵۴۰۶ وجوهات خود را واریز کنند.

 

وی توضیح داد: بسیاری از خانواده ها می توانند به نیت نذر سلامتی خانواده از ۱۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان در این طرح مشارکت کنند و این نذورات قربانی با رعایت پروتکل بهداشتی بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد قزوین در ادامه به مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه تحت عنوان نهضت تعاون و احسان آغاز شده که مرحله نخست از عید قربان تا عید غدیر کمک ها توزیع می شود و در دهه اول محرم و دهه آخر صفر هم مراحل دوم و سوم این رزمایش صورت می گیرد.

 

وی در پایان با اشاره به درآمد کمیته امداد در سال جاری یادآور شد: در چهار ماهه سال جاری بیش از ۳۶ میلیارد تومان درآمد کمیته امداد استان بوده که این مبالغ در سرفصل های زکات، طرح اکرام ایتام، طرح محسنین، صدقات و کمک به اطعام نیازمندان جمع آوری و هزینه شده است.

 

کد خبر 953517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha