فیلم سینمایی «مریم مقدس» در آتن اکران شد

فیلم سینمایی «مریم مقدس» با زیرنویس و ترجمه یونانی در سمینار دو روزه ایرانشناسی و زبان و خط فارسی در جزیره «لفکاذا» در آتن اکران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فیلم سینمایی «مریم مقدس» به همت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آتن با زیرنویس و ترجمه یونانی در سمینار دو روزه ایرانشناسی و زبان و خط فارسی در جزیره «لفکاذا» در آتن اکران می‌شود.

 

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آتن با همکاری بخش فرهنگی شهرداری جزیره لفکاذا، مجموعه‌ای متنوع از برنامه‌های فرهنگی را برای ساکنان این شهر از 30 تیر تا یکم مرداد 1399  تدارک دیده بود که در خلال این برنامه‌ها، دیدار با شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی این شهر نیز انجام شد.

 

علی» محمد حلمی» رایزن فرهنگی کشورمان در آتن در جریان سفر خود به این شهر با حضور در محل شهرداری با «خارالابوس کالوس» شهردار لفکاذا دیدار و در زمینه همکاری‌های فرهنگی و هنری گفتگو کرد.

 

حلمی با اشاره به همکاری‌های مشترک فرهنگی بین رایزنی فرهنگی کشورمان در آتن و شهرداری لفکاذا، گفت: امسال چهارمین سال فعالیت‌های مشترک فرهنگی بین ایران و شهرداری لفکاذاست. ما تا به امروز با همکاری مرکز فرهنگی شهرداری به ویژه «فیلیپا» رئیس مرکز فرهنگی توانسته‌ایم برنامه‌های مختلفی از نمایش فیلم، کنسرت موسیقی سنتی ایرانی، نمایشگاه کتاب و صنایع دستی  را برگزار کنیم و امروز هم برای برگزاری یک سمینار دو روزه ایرانشناسی و زبان و خط فارسی به لفکاذا سفر کرده‌ایم.

 

رایزن فرهنگی ایران در آتن افزود: به طور قطع حضور یک شهردار جوان و علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند تسهیل بخش برنامه‌های فرهنگی مشترک بین رایزنی فرهنگی ایران و شهرداری لفکاذا باشد.

 

وی اظهار کرد: ما در خلال این سمینار دو روزه، فیلم سینمایی «مریم مقدس» را که با تازگی توسط این نمایندگی زیرنویس و ترجمه (به یونانی) شده است، برای ساکنان این شهر پخش خواهیم کرد که امیدواریم مورد استقبال ساکنان فرهنگ دوست لفکاذا واقع شود و از شما هم برای حضور در این برنامه دعوت به عمل می‌آوریم.

 

حلمی در پایان سخنانش، خاطرنشان کرد: ما همواره از توسعه همکاری فرهنگی با نهادهای دولتی و خصوصی یونان استقبال می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم صنعت گردشگری را هم با همکاری یکدیگر بین ایران و یونان گسترش ببخشیم.

 

خارالابوس کالوس آمادگی شهرداری لفکاذا و مرکز فرهنگی این شهر را برای همکاری‌های مشترك با رایزنی فرهنگی ایران در آتن در اجرای برنامه‌های فرهنگی اعلام کرد.


 

کد خبر 953534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha