نماز جمعه تریبون مطالبات مردم از مسئولان است

بابیان اینکه ائمه جمعه هر هفته مطالبات مردم را از تریبون رسای جمعه به گوش مسئولان رسانده و همچنین زحمات مسئولان را به اطلاع مردم می‌رسانند،گفت: ائمه جمعه علاوه بر ابلاغ و ترسیم دستورات رهبری، گره‌گشای بسیاری از مشکلات در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام «محمد انتظاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: اولین نماز جمعه ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌فرمان امام خمینی(ره) در سال 1358 به امامت آیت‌الله طالقانی، اقامه شد و قدرت و عظمت نماز جمعه به جهانیان شناسانده شد.

 

مسئول دفتر نمايندگي شوراي سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مازندران افزود: در سال ۱۳۵8 به امر امام راحل حکمی به‌عنوان امامت تهران به نام مرحوم طالقانی صادر شد و اولین نماز جمعه در تهران برگزار شد و امسال چهل و یکمین سال برگزاری اقامه نماز جمعه در کشور است.

 

حجت‌الاسلام انتظاری خاطرنشان کرد: با توسعه نماز جمعه  تا به امروز حدود ۹۰۰ پایگاه فرهنگی نماز جمعه در ۹۰۰ شهر در کشور و ۴۷ شهر مازندران برگزار می‌شود، در قرآن کریم یک سوره به نام «جمعه» داریم که به نماز جمعه اشاره‌کرده است و فرمان داد وقتی صدای نماز را شنیدید به‌سوی نماز بشتابید.

 

وی با اشاره به نقش عبادی، سیاسی، وحدت‌آفرینی و دشمن‌شکن بودن نماز جمعه یادآور شد: ائمه جمعه در سراسر کشور دستورات رهبری را در حوزه فعالیت خود ابلاغ و ترسیم می‌کنند و گره‌گشای بسیاری از مشکلات در جامعه هستند.

 

حجت‌الاسلام انتظاری، ابراز کرد: به فرموده امام راحل نماز جمعه از عنایات حق‌تعالی بر جمهوری اسلامی ایران است و نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و اخلاقی است که سبک زندگی را به مردم می‌آموزد.  

 

وی بابیان اینکه ائمه جمعه هر هفته مطالبات مردم را از تریبون رسای جمعه به گوش مسئولان رسانده و همچنین زحمات مسئولان را به اطلاع مردم می‌رسانند،اذعان کرد: دعوت به تقوا و بیان مسائل روز در نماز جمعه به این معنا است که نماز جمعه از ضروریات است و برای وحدت و اتحاد مسلمین در مصاف با فتنه‌ها و توطئه‌ها برگزار می‌شود، نماز جمعه نماز دشمن‌شکن است و آثار دفاع و مقاومت را بیان می‌کند خطبه‌های پرمحتوا و هدفمند ائمه جمعه مردم را بیدار می‌کند، وقتی عملکرد سیاسی و عبادی را می‌بینیم مشاهده می‌شود که مورد عناد دشمن قرار می‌گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در نماز جمعه موجب می‌شود مردم زندگی خود را با سیره ائمه منطبق کنند، مسئولان جمعه با حضور در نماز جمعه در خدمت مردم هستند البته انتظار می‌رود که بیشتر تلاش کنند دغدغه عبادت و معیشت مردم باشد.

 

حجت‌الاسلام انتظاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: اگر نماز جمعه برپا نشد مسجد و مصلی پایگاه مردم و کارگاه‌های تولیدی شد؛ رزمایش مواسات هم خوب برگزار شد و دیدیم در جهت مقابله با این ویروس گام برداشته شد، در وضعیت قرمز دیدیم که از اجتماعات پرهیز ولی در وضعیت سفید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نماز جمعه در تعدادی از شهرهای استان اقامه شد.

 

وی با تأکید بر اینکه تلاش برای برپایی نماز در نقاط مختلف شهرها و روستاهای استان از برکات این نظام است که باقوت در حال انجام است، گفت:از نماینده ولی‌فقیه در مازندران، ائمه جمعه استان و ستادهای نماز جمعه که به‌صورت خودجوش بدون هیچ چشم‌داشتی برای نماز جمعه فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم.

 

حجت‌الاسلام انتظاری به خدمات مرحوم آیت‌الله نورالله طبرسی امام‌جمعه فقید ساری طی 40سال اشاره کرد و افزود: وی در سال1359 از سوی امام خمینی(ره) به‌عنوان امام‌جمعه و نماینده ایشان در شهرستان ساری منصوب شد و در سال 1378 از طرف امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران منصوب شد که خدمات خوبی ارائه دادند.

 

 


 

کد خبر 953631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha