نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب جانی دوباره گرفته است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی جانی دوباره گرفته است و پر شکوه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین « محمد عبادی» در آئین گرامیداشت سالروز اقامه اولین‌ نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از نماز جمعه به عنوان یک کنگره هفتگی برای اجماع مسلمانان و نمونه کوچکی از حج نام برد.

 

وی افزود: حج کنگره عظیم اجماع مسلمانان است که سالی یک مرتبه و با جمعیتی محدود برگزار می‌شود اما نماز جمعه با شکوهمند در سراسر امت اسلامی برگزار می‌شود و ازجایگاه رفیعی برخوردار است. 

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی جانی دوباره گرفته است و پر شکوه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه نماز جمعه دارای‌ شور، اندیشه، عقلانیت و معنویت است و سبب بصیرت افزایی می‌شود، تصریح کرد: همه این محاسن در پرتو برگزاری یک نماز است که برکت یک نظام اسلامی معنا و مفهوم دیگری پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه نماز جمعه با اذن ولی امر اقامه می‌شود به همین دلیل شأن نماز جمعه حاکمیتی و سیاسی است و در زمان کنونی نیز این فریضه با اذن رهبر معظم انقلاب جایگاه والایی دارد و رونق یافته است، ابراز امیدواری کرد که در گام دوم ماموریت نماز جمعه متناسب با این مرحله به پیش برود و انجام شود.

 

 

کد خبر 953682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha