زمان برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف استان اردبیل اعلام شد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل 15 و 16 مرداد ماه را زمان برگزاری مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، حجت الاسلام «مهدی ستوده» گفت: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در سطوح شهرستانی، استانی، ملی و بین‌ المللی و در 2 بخش خواهران و برادران در رشته‌های حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعاخوانی، هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم و تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصريح كرد: آزمون کتبی رشته تفسیرعمومی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم روز جمعه مورخه 24 مرداد، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و همزمان با سراسر کشور در مدرسه سما واقع در خیابان حافظ برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: در مجموع 11۰ نفر از سراسر استان در 2 بخش آقايان و بانوان در اين دوره از مسابقات حضور دارند.

 

حجت الاسلام ستوده در ادامه برگزاری اين مسابقات را به منظور رشد و تعالی معرفت دينی و انس با قرآن‌كريم، اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی به جامعه، ارتقای سطح فنی قرائت و حفظ قرآن‌، گسترش فرهنگ حفظ قرآن در بين اقشار جامعه، ايجاد رقابت سالم در بين جوانان و نوجوانان، ايجاد فضای قرآنی در سطح استان در ايام برگزاری مسابقات به ويژه افزايش شور و نشاط معنوی در ميان جوانان، تجليل از جوانان فعال در عرصه‌های قرآنی و تشويق جوانان و نوجوانان به گام نهادن در اين مسير مقدس و ايجاد امكان تبادل اطلاعات و تجربيات متسابقان و جهت‌دهی به استعدادهای نهفته جوانان بيان كرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه از اول ماه مبارک رمضان ( 6 اردیبهشت) الی 16 خرداد امسال اطلاع‌ رسانی، تبلیغات و ثبت‌نام مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات انجام شد، خاطر نشان کرد: مرحله شهرستانی چهل‌ و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 15 تیر الی 27 تیرماه امسال برگزار شد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه زمان برگزاری مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش خواهران روز چهارشنبه 15 مرداد و برادران 16 مرداد ساعت 16 عصر  در نمازخانه (حسینیه فاطمه الزهراء) اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل برگزار می‌شود، خاطرنشان كرد: نفرات اول تا سوم مرحله استانی به مرحله كشوری راه می‌يابند.

کد خبر 953728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha