خراسان رضوی فقط قادر به تامین ۵۰ درصد کنجاله سویا و ذرت مورد نیاز دامداران است

اورانی گفت: استان فقط قادر به تامین ۵۰ درصد کنجاله سویا و ذرت مورد نیاز دامداران و مرغداران خراسان رضوی است و باقی این نهاده‌ها باید از بازار آزاد تامین شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد رضا اورانی» در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت:میزان تولید تخم مرغ در خراسان رضوی دو برابر نیاز استان است و از یک سو کرایه حمل و نقل مرغ و تخم مرغ به شدت افزایش یافته، از سوی دیگر تعداد خودروهای سردخانه دار برای حمل و نقل مرغ و تخم مرغ در استان جوابگوی تقاضا برای این خودرو نیست.

 

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: سه تا چهار ماه دیگر که مرغها به کشتارگاه بروند، تولید تخم مرغ دچار کمبود می‌شود و باید برای نگهداری از تخم مرغی که اکنون در بازار است چاره‌ای اندیشید تا در ماه‌های آتی، کمبود تخم مرغ به وجود نیاید.

 

وی اظهارکرد: بهتر است کارگروه تنظیم بازار استان مصوب کند که لزومی به حمل و نقل مرغ و تخم مرغ از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب با خودروی سردخانه دار به بازار نیست تا از این طریق بتوان از واحد تولیدی تا حدی حمایت کرد.

 

اورانی گفت: استان فقط قادر به تامین ۵۰ درصد کنجاله سویا و ذرت مورد نیاز دامداران و مرغداران خراسان رضوی است و باقی این نهاده‌ها باید از بازار آزاد تامین شود و با توجه به قیمت بالای نهاده در بازار آزاد و ایجاد قیمت مصوب برای محصولات این واحدها، در آینده نزدیک واحدهای تولیدی دام و طیور در استان بسیار متضرر شده و ممکن است از مدار تولید خارج شوند.

کد خبر 953772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha